Ada juga kes insan tidak mensyukuri kurniaan ALLAH ini dengan tindakan kejam seperti membuang anak mereka di merata tempat sehingga menyebabkan kematian. Ini bermakna dia juga membuang rezeki bersama anak tersebut.

Orang kata anak pembawa rezeki buat ibu ayah. Setiap kali berbuat baik dengan anak-anak tentu ada ganjaran tanpa kita sedar seperti dipermudahkan urusan harian.

Percayalah setiap anak yang dilahirkan telah ditentukan rezekinya oleh Allah SWT. Dengan itu, ibu bapa secara langsung turut sama menumpang rezeki anak.

Waima memanjaka anak dengan membeli permainan juga adalah salah satu untuk memberi kegembiraan kepada anak. Biarlah permainan itu murah tetapi ia cukup bernilai buat anak.

Rezeki anak merasaikan keseronokkan itu, akan menyebabkan rezeki kita tidak tersekat.

Perkongsian dari mengenai rezeki anak itu lah yang menjadi asbab rezeki ibu ayah melimpah ruah.

Bacaan lanjut: Minum Susu Bukan Penyebab Gemuk. Doktor Ini Jelaskan Salah Faham Dan Cara Minum Dengan Betul.

Sekat rezeki anak, rezeki kita pun tersekat!

Ada orang kata beli mainan ni membazir. Sebenarnya ia bukan membazir tapi itu la rezeki anak-anak.

Ada orang kata manjakan anak sangat tak elok. Apa dia nak kita beli.

Bagi saya tak ada rezeki yang tak elok. Semua rezeki elok. Anak di manjakan sejak kecil, itu pun rezeki dia.

Ada anak, ibu ayah duit banyak pun belum tentu lagi dapat rasa manja-manja.

Rezeki anak-anak ni datang dalam pelbagai bentuk.

Ada anak dapat rasa limpahan kasih sayang ibu ayahnya setiap masa tanpa di tagih.

Ada anak susah nak dapat rasa kasih sayang walaupun selalu menagih di kasihi.

Macam-macam..

Memang la yang kerja banting tulang siang malam tu kita, tapi rezeki yang kita dapat mungkin datang dari rezeki anak-anak.

Memang la yang mengurus dan menjaga ekonomi keluarga tu kita, tapi rezeki ekonomi kita ni mungkin datang dari rezeki anak-anak.

Menumpang rezeki anak

IKLAN

Apa yang kita ada sekarang ni? Mungkin itu semua rezeki anak-anak.

Kita ni cuma pemegang amanah je, wajib salurkan rezeki tersebut pada penerima yang sah.

Silap hari, kita yang menumpang rezeki anak-anak rupanya. Allahu..

Makanya usah la kita berkira-kira dengan anak. Usah la kita bakhil sangat fikirannya.

Tak ada bazirnya beli mainan jika itu buat anak rasa gembira dan teruja.

Elak sewenangnya kita sekat rezeki anak-anak dengan kata membazir, tak penting, ngada-ngada dan sebagainya.

Mampu beli, tak mampu usah beli. Belum rezeki anak untuk dapat.

IKLAN

Jangan terkejut! Makin kita mewah-mewahkan anak, makin mewah la rezeki kita datang mengalir kelak.

Rezeki tak pernah terputus kalau kita tak sekat-sekat rezeki anak!

Wallahu A’lam,

Sumber:  Mohd Fhais Salim

Jom turut serta bersama e-keluargagader Bonding Day #dirumahaje secara virtual!
Bukan sahaja dapat eratkan hubungan dengan keluarga tersayang, tapi boleh lakukan aktiviti yang menceriakan bersama-sama. Hadiah menarik menanti anda sekeluarga!

Yuran hanya RM20.00 sahaja terhad untuk 30 famili sahaja. Satu famili 2 dewasa 2 kanak-kanak. Jadi, tunggu apa lagi? Jom daftar segera di sini: http://www.wasap.my/60169647520

sini: http://www.wasap.my/60169647520

Nak macam-macam info? Join channel Telegram keluargagader club