Hajat penyampai radio dan pelawak, Issey untuk membawa ibu yang disayangi, Asiah Haron, 62, mengerjakan ibadah umrah hujung tahun ini tidak kesampaian apabila ibunya menghembuskan nafas terakhir petang semalam.

Allahyarham Asiah meninggal dunia akibat serangan jantung di Hospital Universiti Sains Malaysia, Kubang Kerian, Kelantan jam 3.40 petang tadi.

Berita itu dikongsikan oleh Issey menerusi laman instagramnya.

Issey atau nama sebenarnya Fazlisham Mat Hussin, 32, menerusi  Instagram Story berkata, dia sempat bertemu ibunya namun dalam keadaan tidak sedarkan diri.

“Tiga hari ma (ibu) duduk dalam wad sebab demam dan tekanan darah rendah. Pagi tadi saya dapat pesanan mesej daripada anak buah kata ma kena serangan jantung.

“Jam 3.40 petang ma pergi tinggalkan semua orang. Saya sempat jumpa ma, tapi dalam keadaan ma dah tak sedar,” tulisnya.

Menurutnya, jenazah Allahyarham akan dikebumikan di kampung halaman ibunya di Ketereh, Kota Bharu.

IKLAN

“Jenazah ma akan dikebumikan malam ini. Insya-Allah selepas solat Isyak di Batu 11 Ketereh. Kampung ma,” tulisnya lagi.

Sebelum ini, Issey pernah berkongsi kisah arwah ibunya yang mengalami kecederaan akibat terjatuh di rumah pada 6 Julai lalu sehingga menyebabkan patah tulang paha.

IKLAN

Ma sentiasa ada dengan aku

“Masa aku stress, aku call Ma. Tak kira pukul berapa. Ma sentiasa ada dengan aku. Tapi tu dulu dah. Lepas ni Ma takda dah. 

“Tadi aku sempat mandi kan Ma, tengok orang pakaikan baju baru untuk Ma. Sempat cium Ma puas puas. Aku hantar Ma pergi tempat yang Ma akan duduk sorang sorang. Semua orang cakap Ma cantik sangat.

“Ya allah. Hantar Ma kat dalam mimpi aku malam ni. Aku nak jumpa Ma. Miss u so much. Al- Fatihah Ma,” titip Issey menerusi perkongsian di instagramnya.

Sumber: IG isseyfazlisham & Harian Metro