Skrub muka merupakan rutin penjagaan wajah yang perlu diberi tumpuan jika mahukan kulit yang mulus , berseri dan lembut. Paling tidak dua kali dalam seminggu, wajah perlu di skrub.

Pun begitu, tahukah anda bahawa skrub juga boleh dihasilkan sediri menggunakan bahan dari dapur sahaja dan kesannya cukup puas hati.

Ini sebagaimana yang dikongsikan oleh Aya Zuki. Nak tahu lanjut, ikuti perkongsiannya di sini.

Jom gaiss try tips ni. Guna barang-barang dapur jurrrr. Aya buat pakai hari-hari. Best giler kulit lepas pakai!

✅kulit lembuttt sangat, sampai rasa nak kunyah pipi sendiri.
✅blackhead dan whitehead hilang dari radar. Dah takde rasa hidung berduri-duri
✅kulit licin nak mekap pon rasa smooth je
✅cerahkan kulit
✅buang sel-sel kulit mati, berseri-seri muka lepas scrub
✅elak jerawat

Letsegooo buat!

Bahan2:

1)Segenggam beras ( basuh dulu)
2)garam
3)barli

Barli banyak sangat khasiat dia. bagus untuk kulit cerah, anjal dan awet muda!

IKLAN

Step 1 : Ambil segenggam beras dan dicuci.

Step 2 : Masukkan garam ke dalam pengisar.

Step 3 : Masukkan beras ke dalam pengisar.

Step 4 : Kisar halus.

Step 5 : Keluarkan daripada pengisar.

IKLAN

Step 6 : Ambil barli.

Step 7 : Masukkan ke dalam pengisar kering.

Step 8 : Kisar halus.

Step 9 : Keluarkan kisaran barli ke dalam bekas.

IKLAN

Step 10 : Satukan kisaran beras dan barli.

Step 11 : Gaul hingga sebati.

Step 12 : Sedia untuk digunakan.

Sumber : Aya Zuki

Nak macam-macam info? Join channel Telegram keluargagader club