Baru-baru ini tular mengenai bakat luar biasa seorang pelajar dalam bidang pendidikan seni. Pelajar tingkatan satu, Thassvyn atau mesra dipanggil Thaas telah menghasilkan lukisan bagaikan seorang profesional.

Teruja dengan hasil lukisan berkenaan, guru pelajar terbabit, Diyana Zainol telah berkongsi di facebook miliknya. Ramai warganet telah memuji hasil lukisan pelajar berkenaan.

Pelbagai komen warganet termasuk, melihat lukisan itu bagaikan sticker, taraf profesional,  seakan 3D, ada juga yang ingin membeli lukisannya dan pelbagai komen lagi yang teruja melihat bakat yang sungguh inspirasi ini. Malah bakat pelajar ini telah mendapat perhatian daripada pihak Universiti.

Berikut perkongsian guru ini berkaitan dengan pelajar berkenaan menerusi facebooknya.

BAKAT MELUKIS SEJAK SEKOLAH RENDAH LAGI

Masa kelas Pdpr hari tu,Dalam kelas tingkatan 1,Bahasa melayu kita,ada dua orang pelajar lelaki yang paling bagus di antara semua pelajar kelas tu.seorang pelajar india muslim.sorang pelajar india.yang lain cuma biasa2 dan cuba jadi jadi luar biasa.so kita nak cerita pasal Thassvyn ni. Thaas ni bagus sgt,bila kita suruh deklamasikan syair dia buat denagn bersungguh walaupun peti suara dia volume perlahan sgt kalau nak dibandingkan dengan pelajar lelaki lain.dan dia boleh jawab semua soalan berkaitan kosa kata bahasa Melayu,lepas kelas dia akan terus snap gambar nota yang menggunakann pen berwarna terus kepada kita.hebatkan.

Masa sekolah dah dibuka secara bersemuka,kita pun tercari2 dua orang pelajar hebat kita ni.ok kemas orangnya.dan setiap kali ajar,Thaas ni mmang otak dia cepat serap dan faham.sedangkan ada beberapa pelajar lain yg menggunakan bahasa melayu sebgai bahasa ibunda akan tanya cikgu mcm ni ke?atau kita yang akan tegur cara dorng tersasar sikit.tapi Thaas ni bahasa melayu dia memng perfect untuk dikatakan sbgai pelajar tingkatan 1…ayat karangan dia mudah tapi betul.kosa kata dia agak banyak dibndingkan rakan2 lain.

KAWAN SATU KELAS PUJI HASIL LUKISAN

Semalam kita minta pelajar buat karangan berdasarkan iklan promosi baju raya.Pelajar lain semua perlukan bantuan dan penuh soalan..cikgu ayat saya betul x?..cikgu macam mana nak buat ayat untuk isi yang ini?..cikguuu iswann kacau saya!cikgu dia kentut kat muka saya!.aishhhlah..tapi Thaas ni memng suka duduk diam dan buat kerja sendri.tapi,apabila kita semak kerja dia memng sangat bagus❤dia dah siapkan karangan iklan yang kita beri.dan tengah kita bimbing pelajar chinese yang kurang fasih dlaam bahasa melayu,kita pandang Thaas keluarkan pensil warna. 

Kita pun pergi kat dia, terkejut kita wakk dia tengah mewarna,kita terus ambil buku dia dan tanya awak tekap ke lukisan ni Thaas? Taklah. Saya lukis sendri.

Wowww..hebatnya.dia pun cakap dia suka melukis dan buku tulis sekolah tu dia jadikan buku lukisan dia di sekolah bila dia ada masa terluang..kita rasa meremang..lukisan dia kalau tengok memng real.tp sebb phne kita xcntik apabila ambil gambar,memng xsama..

Semua kawan-kawab dia kerumun dia cakap wow hebatnya awk thaas..n ada beberapa kawan satu sekolah rendah dia beritahu,cikgu dia memang suka melukis dri sekolah rendah. Kadang2 saya suruh dia lukiskan untuk saya.

Woww sangat..kita terus minta kebenaran dia,bawa buku dia kenhadapan dn tunjukkkan pada rakan2 dia yang xsempat menyibuk tadi n ckp ,haa tngok Thaas..dahlah sahsiah bagus,pandai bahasa melayu.ad bakat melukis pulak tu.semua kawan2 bg tepukan n ckp wowww cntiknya cikgu..ya,cntik sgt.dan Thaas pastikan awk belajar tingggi2 n jd pelukis hebat mcm Leonardo da vinci.orang yg hebat dalam akademik

.semua bidang dia hebat.dan pelukis hebat.nant awk dh ad nama ,contengan bermotif awak pun beratus2 ribu orng beli tau..n kawan2 dia semua rasa malu sebb kawan2 kelas dia kadang2 bising bila dia baca sebab suara dia halus sgt.n Thaas nampak malu dan sgt humble.serius guys..lukisan pelajar tingkatan 1 tp mcm woww sgt.lukisan kayu balak dihanyutkan air tu ,dia guna liquid tau nak bg nampak mcm buih..dan dia suka dinasour..teknik mewarna dia timbul guys..ak ase kalau ak mewarna diusia sekarang pun mahu mcm budak tadika lagi..

BAKAT DAPAT PERHATIAN DARIPADA UNIVERSITI 

TERKINI: Menerusi posting terbaru,guru berkenaan telah memaklumkan bahawa pelajarnya telah mendapat undangan daripada pihak universiti yang berminat dengan bakat anak muridnya. 

Hari ni kita masuk ke kelas Thaas dan beritahu dia berita gembira,antaranya mesej jemputan daripada dekan dan pihak universiti yg sudi menjemput Thaas sebgai tetamu berkaitan dengan bakat thaas❤Tq Dr. ❤ada individu yang ingin menghadiahi thaas sketch book❤ada pihak yang prihatin ingin berjumpa thaas untuk asah bakat thaas dan ada yang sudi memberi hadiah kepada Thaas tnda sokongan untuk hasil seni Thaas.

IKLAN

Terima kasih semua.saya pun terharu sekurangnya Thaas dapat pergi lagi jauh..Dan maaf sampai saya xsempat reply sebb terlalu teruja bercerita di sekolah tntng Thaas harini..Apabila saya beritahu tentang berita gembira di hadapan rakan2 Thaas,semua rakan thaas asyik ckpp wowwww bestnya..woww cikgu boleh x beritahu kami ni kawan thaas?..cikgu boleh tak letakkan gambar kami dengan Thaas?.hihi..comel rakan2 dia..bab nak menyibuk mcm biasa,nombor satu.Dan Thaas seperti biasa cuma tunduk malu.Anak yang baik dan humble bila dipuji.

jadi,lepas kelas kita telefon ibu thaas sebab semlm dah mklumkan thaas dah ada peminat dan nak tgok wajah Thaas dan kita minta Thaas bawa sebahagian koleksi gambar2 yang dia hasilkn untuk menjadi tatapan mereka yang sudi dan memberi sokongan kepada Thaas..dan untuk makluman,Thaas xpernah menghadiri mana2 kelas melukis diluar.

Berikut hasil lukisan pelajar berkenaan. Wow, Luar biasa!

IKLAN

WARGANET TERUJA HASIL LUAR BIASA SAMPAI ADA YANG SANGGUP NAK BELI

Sumber: Diyana Zainol

Nak macam-macam info? Join channel Telegram keluargagader club