Wanita dan emas sememangnya tidak dapat dipisahkan. Apatah lagi emas ditakrifkan sebagai perhiasan diri, lambang kemegahan dan cita rasa mewah buat si pemakai.
Maka tidak hairanlah setiap wanita itu tertarik dengan emas dan sebolehnya bukan sahaja untuk dipakai sendiri, malah kalau boleh seorang ibu mahukan anak-anak perempuannya turut dipastikan ada mengenakan rantai, gelang, subang, cincin atau sebagainya agar nampak cantik berseri dan sempurna.

 

Begitu juga halnya dengan perkongsian kali ini daripada Puan Cik Puan Auni ini, gara-gara hendak melihat anak perempuannya nampak cantik, lalu dipakaikannya gelang emas di kiri dan kanan tangan. Siapa sangka lain pula yang terjadi setelah beberapa bulan anak itu memakai gelang tersebut.

Ikuti perkonsian ini, agar memberi info dan kebaikan bersama.

Penantian menunggu second baby setelah 4 tahun.. Alhamdulillah dapt baby gurl diberi nama Puteri Alice Kayyisa.. Ciwi baby gurl x yh ckp lah sebagai seorg ibu mesti nak berdandan ank pompn kan tpi..baca smpai hbs.

Bagi Alice pakai gelang dari umuq dia 3 bulan.. Setiap bulan ejust saiz gelang dia..
Gelang tu boleh gerak-gerak kat tangan.. Tapi bulan lepas saja rasa nak pi cuci gelang Alice sbb nampak berdaki.

Apa yg jd bila buka gelang Alice?

Tangan Alice mengecil kat pergelangan tanggan. Walaupun gelang tu boleh gerak-gerak.. Jadi Auni dah fobia nak bagi pakai.. Nasib la buka nk cuci,  kalau tak..tak taw apa jadi..Allah gerakan hati untuk buka.

Lepas kejadian Auni bawak Alice pi klink cek tangan dia, Doc cakap jangan bagi baby pakai gelang, rantai, anytg sbb ganggu tumbesaran baby.. Baby membesar waktu lena dia..Allah seriat darah dengar.. Kalau la x buka cuci tentu lagi teruk jadi.

IKLAN

Tu tanggan Alice dah semakin sembuh.. Gambaq tanggan tu gambaq harinie.. Ok dah tangan tak mengecil. Gelang ni nampaknya simpan saja la.. Tunggu Alice besaq sikit baru Mommy bagi pakai atau x pakai dah..

IKLAN

Biasalahh sintom mak-mak nak anak dara segak comey. 
Nampk comey pakai emas, pakai headband. Rupanya bila jumpa doc x elok banyak kesan sampingan kalau kita cuai x amk tgk. Sumpah dah fobia.

Jangan judge Auni, sebab auni pn x taw akibat dia.. mybe ada yg pakai x jd apa2.. ada yg senasib mcm Auni.. Niat nk share agar ramai dpt info ni dan x terima nasib mcm ni.. Tak da niat nk menunjuk.. Cma sebagai mak2 memang x dnafikn xcted bila dpt baby gurl mulalah nk berhias2.. X salh pn cma kita jgn lalai ja.. Nseb Allah gerkan haty untk buka , klw x.. Hmm x tw nk ckp

Auni Harap Ibu2 Muda DiLuaq Sana bolh terima dgn haty terbuka atas perkongsian yg terjadi kpd ank Auni sendiri..Kalaulah kita taw bnda tu buruk mana mungkin kita buat.. Auni pun x tw tp lpass jd kat diri sndri baru ada ilmu..Apa pn tq kpd yg Positif
Kongsilah dgn rakan2, X salah Pakai.. Cma kena alert sentiasa …

sumber : Cik Puan Auni