Apa agaknya menu untuk keluarga anda hari ini? Mungkin ada yang tengah belek-belek resipi kan.

Nak cuba resipi Udang Butter Nestum tak? Bunyi macam menarik kan, cara buat pun simple je ni. Jom cuba resipi yang dimuat naik puan Rosni Musa menerusi laman facebooknya.

Udang butter nestum is done! Mr Hubby ke pasar borong belikan udang laut.  Apalagi kita masak lar ala² kat restoren seafood. Feveret si bongsu segala yang berkaitan dengan udang. Yang allergic tengokkan aje.  Jomm kita tengok resipi step by step. Mudah sangat nak membuatnya.  

Bahan-bahan:
•1/2kg udang. Seeloknya yang besar²
•3 sudu besar butter
•2 ulas bawang putih dicincang
•2 biji cili api diracik
•Tepung jagung
•Lada sulah
•Daun kari


Cara-cara:
1- Masukkan udang ke dalam bekas. Taburkan garam.


2- Masukkan lada sulah

3. diikuti tepung jagung.


4- Gaul rata semua bahan² tersebut.


5- Panaskan minyak, dan goreng udang sehingga garing.

6- Goreng sekejap jer dengan menggunakan api besar. Kemudian angkat dan toskan)


7- Dalam kuali panaskan butter.

IKLAN

8- Masukkan bawang putih, cili api & daun kari. Tumis sehingga naik bau.


9- Kemudian masukkan nestum. Kacau rata.


10- Masukkan juga Maggie Cukup Rasa.

IKLAN

11- Sedikit gula kacau lagi biar rata.


12- Masukkan udang

13. Gaul sehingga nestum menyelaputi udang.


14- Angkat dan hidangkan.

Dah siap 😊

Kredit: Rosni Musa

Nak macam-macam info? Join channel Telegram keluargagader club