Kanak-kanak viral yang digelar Aming petah berkata-kata dikenali ramai sejak memberi nasihat mengenai pemakaian mask muka untuk mengelak wabak Covid-19 dilaporkan meninggal dunia di kediamannya di Tawau pada awal pagi Khamis.

“Allahyarham adik Aming merupakan seorang anak yang sangat baik dan bijaksana.”-PM

Malah video berkenaan turut mendapat perhatian daripada Tan Sri Ismail Sabri semasa memegang jawatan sebagai Menteri Pertahanan pada 23 Januari lalu.

 

 

View this post on Instagram

 

A post shared by ismailsabri60 (@ismailsabri60)


Mendapat perkhabaran sedih tentang pemergian Allahyarham adik Muhammad Aming Salleh Abdullah yang dilaporkan meninggal dunia selepas mengalami sesak nafas kira-kira jam 1.30 pagi tadi.

Saya pernah membuat hantaran di media sosial berkenaan pesanan yang baik-baik yang disampaikan oleh Allahyarham Adik Aming pada 23 Januari 2021.

Ternyata Allahyarham adik Aming merupakan seorang anak yang sangat baik dan bijaksana.

Sama-sama kita sedekahkan Al Fatihah untuk Allahyarham adik Aming yang kita sayangi.

Takziah saya ucapkan kepada keluarga Allahyarham adik Aming. Semoga tabah menghadapi ujian ini.

Khabaran duka kematian Adik Aming tular di media sosial

Perkara itu disahkan ibunya, Santi Sabri, 33. Menurut Santi, anaknya itu tiba-tiba mengadu mengalami sesak nafas sebelum meninggal dunia.

Katanya, sebelum ini anaknya itu berada dalam keadaan yang sihat dan aktif tanpa sebarang penyakit atau dijangkiti Covid-19.

“Tiada juga apa-apa, cuma dia makan mi segera saja kemudian sesak nafas. Saya sangka dia biasa-biasa saja, sebab anak saya tidak sakit. Sempat lagi dia angkat barang-barang saya, azan dan solat.”

IKLAN

Sumber: Sinar Harian & Muhd Aming

Nak macam-macam info? Join channel Telegram keluargagader club

IKLAN

Sedar tak sedar, bulan depan dah masuk bulan Ogos tau, bulan Kemerdekaan Malaysia!

Sebagai rakyat yang cintakan tanah air, mesti anda ada cara tersendiri nak eskpresikan rasa cinta dan bangga menjadi Anak Malaysia kan? Betul tak?!

Ehhh jangan cakap kat sini, simpan idea anda tu dan hantarkan kepada kami dengan menyertai Virtual Himpunan Saya Anak Malaysia!

Nak tahu caranya? Senang je! Layari je laman web https://toko.ideaktiv.com/product/virtual-himpunan-saya-anak-malaysia/ , baca syarat kelayakan dan jangan lupa untuk berdaftar di sana ya!

Sebarang soalan boleh di http://www.wasap.my/60169647520