Semua wanita ingin tampil cantik. Biarpun sudah beranak pinak, tetapi mak-mak ni tetap kena jaga penampilan di hadapan suami. Jangan nak keluar rumah baru je nak kelihatan cantik. Tapi di rumah bak ‘hantu Kak Limah.!”.

Jangan begitu kak! Biarpun sudah berusia penampilan tetap kena jaga. Pastikan sedap mata memandang bila bersama suami di rumah.

Tapi ini tidak bermakna duduk di rumah kena bersolek 24 jam! Salah tu, tapi kena kelihatan kemas dan cantik secara natural.

Cantik bukan sahaja pada wajah aje tapi pada bibir juga. Bayangkan setiap hari suami lihat kusam je bibir, siap dengan berkuping pula. Makan hati suami. Memang suami akan terima isteri seadanya tapi tak salah untuk kita kekal cantik dihadapan suami.

Jadi nak bibir merah bak delima atau nampak ‘pinky’, boleh cuba pertua yang dikongsi oleh Fahaniza Bakri menerusi facebook miliknya.

Hanya menggunakan 3 bahan aje. Semua ada di rak dapur anda. Tak perlu berhabis wang ringgit dengan banyak. tapi kena lah konsisten lakukannya, barulah nampak hasilnya.

Berikut perkongsiannya.

IKLAN

Bibir dah kusam kan, yelah segala mak nenek lipstik kita dah letak ni.Kadang jadi gelap nampak lesu je bibir tu.

Tambah pulak sekarang ni musim panas, kurang minum air. Dah jadi kuping kering bibir tu. Kesian bibir, sampai bertambah luka nanti.

Meh Kak Niza ajar buat lips scrub. Mudah sangat guna 3 bahan je.

IKLAN

Bahan yang mudah dapat kat dapur korang je ni.

Paling penting korang kena rajin la scrub baru bertambah suwit nanti.

Bahan-bahan:

-Minyak zaitun (boleh diganti dengan madu atau minyak kelapa dara)
-Serbuk kayu manis
-Gula
-Bekas

IKLAN

Cara penyediaan:

Selamat mencuba!

Sumber: Fahaniza Bakri