Cukup mudah nak buat resipi yang satu ni, bahan yang digunakan pun ringkas. Makan dengan nasi panas memang terangkat, merecik rasanya.

Kalau tak tahu nak masak apa daging di rumah, boleh lah cuba buat resipi ini untuk hidangan tengah hari nanti!

Daging Black Pepper Berapi

Bahan-bahan:

1/2 kg daging dipotong nipis
3 sudu besar sos black pepper
2 sudu besar bawang besar+putih blend
2 sudu kecik serbuk black paper
Garam secukup rasa
1 sudu kecil gula
1 sudu kecil serbuk kunyit

Cara-cara :

kacau bahan semua sehingga sebati ..Gaul semua bahan

 

IKLAN

Tambahkan dengan air..Tutup kuali dgn penutup dan biarkan daging tu empuk

IKLAN

Bila daging dah kering macam tu, masukkan bawang besar dan halia yg di mayang, cili padi, terpulang sama ada korang nak potong atau letak sebiji2 mcm tu cili padi.