Sebagai ibu yang dalam proses berpantang dan menyusukan bayinya, pasti Datuk Seri Siti Nurhaliza sangat menjaga bab-bab makan ni. Terutama sekali pengambilan makanan yang boleh menambahkan kuantiti susu.

Baru-Baru ini menerusi lama instagramnya, penyanyi nombor satu negara ini berkongsi resipi Lempeng yang diamalkannya dalam pantang.

Menurut ibu Aafiyah, lempeng yang diamalkan itu dibuat dengan bahan yang berkhasiat seperti oat dan juga madu. Selain makanan sihat, ini juga satu cara untuk ibu-ibu berdiet dan menurunkan berat badan tanpa skip makan.

Untuk ibu-ibu yang tengah berpantang boleh cuba sendiri resipi lempeng ini:


Nak dapatkan produk oat yang berkualiti dan murah boleh klik sini. 

Rindu lempeng oat makan masa pantang.. Kak @susydinda beri resepi , saya buat..alhamdullillah,jadik jugak.. Bahan2
quakeroat

Madu

Kismis

Kurma(siat siat bagikecil)

Horlic

Susu segar.

Sukatan takde ye sbb saya ikut perasaan je.

IKLAN

Malah, ramai pengikutnya turut bersetuju dan memberitahu pengambilan bahan-bahan seperti oat, kismis, madu, kurma dan susu membantu mil booster untuk ibu yang menyusu anak.

Bantu Milk Booster

nurasykin_aliSedap. Bole buat as milkbooster ?

lisacomelcomelSedapnyaa??

IKLAN

ayuabdulsamat@ctdk makan dengan susu pon sedap ni..?

lyanaariana@norazlinmohdyusof along… ats tu ade resepi ler..

ssue_qr@queen_of_iman babe makan ni masa pantang ?

noor_faiezah_Nk resepi @ctdk …nk try…

animasnurjanaabdulhalimwoww tq dato @ctdk blh buat menu bfast dlm pantang nnt..???fidanurfirasSedapnye nk try la

nazirah_zabMilk booster jgk ni kn..tgk ingredients dia smua byk yg milk booster..
tunmaharani Will try this
Klik sini untuk produk oat yang sedap & berkualiti. Gunakan kod promo ini untuuk harga istimewa.
Selain itu, ada juga pengikutnya yang berkongsi resipi untuk membuatkan lempeng itu menjadi lebih sedap.

azraaazmanSedapp ni @ctdk ?? , dulu time study slalu buat dgn housemate , tp oat kosong jelaa , garing2 , cicah sambal kicap . Memang tak toleh kiri kanan ?

lj.globalTabur chiaseeds sekali yang Dato ada hari tu ? menambahkan susu ibu jugak

maya_aiyani biasa sy buat 4 sudu ‘rolled oat’, sebiji telur, 1 sudu plain yogurt, sebiji pisang. Masuk semua tu dlm blender then terus blend. Pastu buat lempang cam @ctdk buat tu kat kuali non-stick

Sumber: ctdk