Ramai yang ingin nak tanam taugeh ini paling mudah. Memang tidak dinafikan mudah untuk tanam tetapi untuk dapat hasil yang gemuk-gemuk dan elok ada beberapa tip yang kena tahu.

Nak tahu caranya, ikuti perkongsian wanita ini.

Sebelum ini buat taugeh mesti tak memuas kan hati . Menjadi tapi kurus dan bila masak kepala taugeh rasa lain (masih rasa kekacang )tak macam beli kat pasar . Nak gak cuba buat macam yang jual kat pasar . Gemuk cantik je.

Bacaan lanjut: Resipi Puding Coklat Hanya Guna Tiga Bahan Aje, Biskut, Susu Pekat Dan Telur. Sangat Mudah!

Tanam Taugeh Tapi Kurus 

Sedikit pembacaan di google maka akhir nya Alhamdulillah puas hati hasil n rasanya walaupon tak semontel yg di jual … klau nk lbih montel bole beli Hormon Santoso.. tp rasanya guna cara ni tanpa hormon tu pon dah ckup puashati .. cukup2lh dah bnyk sangt ubat2an masuk dlm badan kita

Cara-cara nya bole tengok kat gambar 
Bahan:
Bekas plastik/ botol/ penapis
Air suam
Tisu/kain

1.Rendam kacang hijau dengan air suam semalaman..

2. Sy guna bekas plastik mknn je.. buat lubang2..sy guna 2 bekas plastik … yg sy lubangkn tu bekasnya kene rendah dr bekas plastik lg 1 … ikut korang nk guna apa pon .. botol mineral ke kotak ke terpulang.

3. Ni bekas plastik yg sy gunakn .. bekas plastik putih lbih rendah dr bekas hitam

3. Letak tisu yg di basahkn dlam bekas putih .. lepastu letak bekas putih dlm bekas hitam … pastikn bekas putih tergantung dlm bekas hitam .. supaya senng air kluar n jatuh dlm bekas hitam

4. Ni masa hr ke 2 … kene siram 2/3x sehari .. pastikn jngn sampi kacang hijau terendam.

IKLAN

5. Letak kacang hijau yg di rendam semlman dlm bekas plastik yg dah di lapik tisu basah td ..jngn letak kacang sampi penuh .. letak suku/separuh dr bekas shj .. akhir skali tutup kacang tersebut dngn kain / tisu yg di basahkn .. klau guna tisu letak setebal yg bole sbgai pemberat.

6. Ha yg ni ikut kreativiti korang lh nk tutup guna apa.
sy guna periuk je . Senang
.. letak kat tempat gelap

7.Ni hasinya hari ke 3

IKLAN

8. Masuk plastik simpn peti sejuk esok2 bole guna

Selamat mencuba!

Sumber: Zulfazdlina Abdullah Lynn

Nak macam-macam info? Join channel Telegram keluargagader club