Pelbagai jenis baja berada dipasaran yang boleh dijadikan sebagai ‘makanan tambahan’ buat pokok-pokok mahupun tanaman kesayangan agar menjadi lebih subur, segar dan membesar dengan sihat.

Baja juga boleh dihasilkan sendiri dan menariknya ia cukup mudah didapati dan boleh dilakukan sendiri.

Bagi yang minat berkebun di rumah, tak payah nak beli baja untuk suburkan tanaman,. Guna bahan dari dalam rumah je. Ibu-ibu lepas ni, sila simpan kulit telur tu setiap kali lepas memasak.

Jom cuba perkongsian dari Puan Siti Yahaya

Banyak barangan menari di SINI

Siapa kat sini yang suka semai benih dalam kulit telur?
Senang dan jimat kan. Tak payah beli bekas semaian. Nak ubah ke pasu besar pun mudah.

IKLAN

IKLAN

Angkat, genggam bg pecah sikit letak terus dalam pasu.
Kulit telur ni pun baik untuk tanaman, ada unsur kalsium untuk suburkan tanaman.

Nak macam-macam info? Join channel Telegram keluargagader club

Istimewa dari Lazada untuk ibu-ibu cuba, jom cuci mata di SINI