Daun durian belanda mempunyai banyak khasiatnya. Kebanyakan pokok durian belanda ditanam di halaman rumah sebagai pokok hiasan.

Secara komersil pula, pokok durian belanda ditanam di kawasan dengan saliran yang baik. Pokoknya boleh mencecah setinggi 8 sehingga 10 meter. Sebiji buah durian belanda boleh mencapai berat 3kg.

Menerusi perkongsian Rosmah Rasidi  menunjukkan cara membuat bancuhan air untuk kesihatan yang mengunakan daun durian belanda.

Katanya, bancuhan air itu membantu ringankan badan, kurangkan bacaan diabetis, pulihkan barah usus dengan hanya minum air rebusan daun durian Belanda.

Artikel Berkaitan: “Don’t tell them. Show them.” Faizal Tahir Kongsi Didik Anak Solat. Kecil-Kecil Dah Pandai, Sejuk Perut Ibu Mengandung Kan!

Artikel Berkaitan: “Ajar Anak Disiplin Kena Konsisten.” Cara Johan & Ozlynn Didik Anak, Wajib Baca Al-Quran Lepas Solat Subuh!

 

Dapatkan My Qalam Elite Digital Perjuzuk Set dengan diskaun RM5 apabila anda menggunakan kod KELGST5 di sini 

Petua ni saya dapat dari seorang cikgu bila saya jumpa beliau semasa saya buat cod barang niaga saya.

Alhamdulillah saya minum, bila bangun pagi badan memang rasa ringan. Angin keluar berdesup.

Suami saya pulak mengidap diabetis, tapak kaki selalu kebas, saya rebus dan suami amalkan, Alhamdulillah sekarang kaki dan tak kebas.

IKLAN

Mak sedara saya mengidap barah usus, dah operate tapi masih ada sel barah tu. Cuma amalkan air rebusan ni saja beliau sembuh.

Alhamdulillah. Tapi semua tu dengan izin Allah, kita di suruh berusaha. Cara nya ada pada gambar ya, moga dapat memberi manfaat kepada sahabat semua.

RUJUK GAMBAR

  1.Ambil dalam jumlah yang ganjil contoh yg saya buat tu 33 helai

Suami Hidap Kencing Manis, Kebas Kaki, Wanita Ini Luah Syukur Air Rebusan Durian Belanda Bantu Atasi

2.Bersihkan sambil ramas² daun tu, dan masukkan 2 jag air… Saya guna jag saiz 2.2 liter

IKLAN

Suami Hidap Kencing Manis, Kebas Kaki, Wanita Ini Luah Syukur Air Rebusan Durian Belanda Bantu Atasi

 

3.Rebus sampai air tinggal separuh saja, boleh tengok garisan tu masa mula² rebus hingga kering banyak mana.

Suami Hidap Kencing Manis, Kebas Kaki, Wanita Ini Luah Syukur Air Rebusan Durian Belanda Bantu Atasi

4.Ni air yang dah siap rebus..

Suami Hidap Kencing Manis, Kebas Kaki, Wanita Ini Luah Syukur Air Rebusan Durian Belanda Bantu Atasi

IKLAN

5.Saya minum satu gelas tu, sehari saya minum 2@3 kali.

Suami Hidap Kencing Manis, Kebas Kaki, Wanita Ini Luah Syukur Air Rebusan Durian Belanda Bantu Atasi

Sumber: Rosmah Rasidi

 

Nak macam-macam info? Klik channel Telegram KELUARGA  atau join keluargagader club

 

Suami Hidap Kencing Manis, Kebas Kaki, Wanita Ini Luah Syukur Air Rebusan Durian Belanda Bantu Atasi