Bayangkan jika kita berdiri di atas penimbang dan bila dilihat angka penimbang menunjukkan penurunan 1k sekali pun,  sudah buat kita tersenyum gembira.

Oleh itu untuk lebih tersenyum lebar di sini ada dikongsikan petua untuk turunkan berat nadan dan sekalo gus hilangkan masalah perut buncit.

Perkongsian daripada seorang ibu yang mempunyai tiga orang anak ini diharapkan dapat membantu usaha anda untuk turunkan berat badan dengan cara selamat.  Nak tahu bagaimana jom semak.


“Jom saya kongsikan sedikit tips untuk kurangkan berat badan. Angin-angin dalam tubuh terkeluar lepas minum jus ni. Lega weh. Yang paling best perut boroi dah tak de
Timbangan pun dah turun. Syok tau. Senang dan menjimatkan. Tak payah beli produk mahal buat sendiri kebersihan terjamin. Jom pakat-pakat amalkan. Semoga bermanfaat”Lainatul Aisyah

Sediakan bahan2 berikut

1-2 biji lemon (bergantung pada banyak mana kita nak buat)
Halia seketul ikut kesesuaian. Banyak pun takpe nanti angin lgi cepat keluar.
3-5 keping asam
5-7 biji asam boi putih (bergantung pada masing2. Saya letak asam boi sebab tak nak rasa masam asam keping tu banyak sangat. Nak seimbangkan rasa masam tu)

Cara penyediaan:

  1. Basuh bersih semua bahan tadi. Toskan Kemudian potong.
  2. Masukkan air sebanyak 5 cawan. Rebuskan semua bahan2 tadi.

IKLAN

3. Biarkan mendidih sehingga paras air surut mencecah 2-3 cawan
Kacau sebati. Tutup api

4. Biarkan sejuk suam2. Bila dah sejuk leh lah simpan yang lebih dalam peti ais.

IKLAN

5. Nanti nak minum keluarkan jer.. Biarkan habis suhu sejuk tu dulu baru leh terus minum..

Info :

Rasa sedap masam2 pedas gitu. Masuk dalam mulut memang masam tapi masuk dalam perut terasa kehangatan. Maklumlah ada halia kan. Tak sampai 15 minit dah sendawa,keluar segala angin dalam tubuh.

Amalkan minum pagi dan petang selepas makan malam.Yang sembelit pun leh cuba.. Memang terbaik.

sumber : Lainatul Aisyah