Waktu Perintah Kawalan Pergerakan (PKP) ini, hampir setiap hari kita lihat di media sosial ada sahaja yang berkongsi resipi masakan. Kalau dulu jarang ada masa untuk memasak di rumah, tetapi kini boleh dikatakan pelbagai menu dan resipi dah dicuba. Bahkan, dapat dikongsikan dengan orang lain. Sehinggakan ada resipi yang menjadi viral.

Malah, ada juga yang sebelum ini tidak kreatif, tetapi disebabkan duduk di rumah, pelbagai benda baru yang dicuba.

Dalam satu perkongsian di facebook, ibu ini menggunakan drill suaminya untuk membuat kek disebabkan ketiadaan mixer.

Bunyinya agak melucukan dan tidak pernah dibuat orang, tetapi kreativiti dan idea yang dipraktikkan itu membolehkan dia merealisasikan permintaan anaknya yang ingin makan kek.

Itulah kuasa seorang ibu, demi anak sanggup buat apa sahaja. Tahniah buat puan Mardiah Imar


Anak nak minta kek….. Nak cuba buat sendiri..walaupon x de mixer… Pakai driill suami punya pon jadi lah…. Alhmdulilah kek pon menjadi….

Idea kreatif ibu ini mendapat respond dari orang ramai. rata-rata memuji dan tak kurang mengatakan kek yang dihasilkan juga menjadi.

Mahani Ibrahim Wooooww…canggih grill tuuu…hebatlah kek pin gebuuu…

Yatimi Sayuti Biasa bagi buat gurau… sungguh pastu cari tak jumpa.

IKLAN

Mastura Ahmad Muyat Kreatif sis… Good idea.. 👍👍👏👏😊

Huda Zafry kretif…guna drill…terbaiklh kak👍😆

Nazatul Amirah Fikiran diluar kotak ni sis.. Saya buat kek guna blender je

IKLAN

Ruse Elly Nawi Nak 1000 daya…xnak 1000 dalih..kalu memang tangan berseni xyah guna gajet dapo harga 7k pun menjadi jugak kek tu kan…

Nilam Nilady Xperlukan Alaskan untuk mmbaking…terbaik…hehhhehee

Rosnani Mohd Saot dah pkp ni mcm2 cara ibu2 buat demi anak. terbaik. kita ibu2 ni mcm2 idea. tk kongsi ilmu

TeacherAin Rar Alhamdulillah ..ni namanya nak 1000 daya..simpan siap2 sbg kenangan keluarga

Jamaliah Manaf Cantik sungguh kejadian nyer…naik gebu.

Aliya Manja Kreatif laaa xterpikir lak saya 😂😂 cantik kejadian kek naik elok