20200822_175654_0000

Biasanya lepas beli barang dapur, ibu-ibu pasti akan simpan semua dalam peti sejuk. Kita ingatkan, semua bahan yang disimpan dalam peti sejuk boleh tahan lebih lama, bukan?

Sebenarnya, bukanlah semua bahan dapur boleh disimpan dengan cara yang sama. Ada yang tak sampai dua hari dah layu. Terpaksa beli baru jika nak guna.
Mungkin kaedah yang dikongsikan puan Asmawati Ayob dapat membantu ibu-ibu menyimpan bahan masakan lebih lama.

Salam kawan2. Ok hari ni sy cuti..jd bersenang lenang dirumah. *walopon keja umah menimbun tetaplah rasa senanglenang gituu

Ok hr ni sy nk bg tips utk mak2 bagi memudah kn kerja di dapur..iaitu mcm mn nk simpan bahan2 masakan supaya kamu2 tidak perlu berulang alik ke kedai acheh..smpai acheh tu pon dh kenal muka kamu walopon pakai mask .

Satu2 nya tips hr ni adalah…FROZEN kan semua bahan masakan. Halia, lengkuas, serai, daun sup, daun saleri, daun limau purut, daun kunyit, daun kari, daun pandai dan petai (sambal belacan pon daku prozen ).

IKLAN

Ni utk sesiapa yg x mampu nk tanam la kan bahan2 di atas. Kalau yg ada pokok dan sejenis tanam apa pon subur elok..xyah la frozen..pi lah petik kt kebun kamu yg seluas 0.03 hektar tu

IKLAN

*syarat before frozen. Bahan2 tu semua jgn basah. Barulah dia segar elok ok.

Cara frozen ni dpt jimat duit, jimat masa dan jimat tenaga uols. Jadi tiada alasan utk tidak memasak. Walaopon kadang2 dtg jugakkkk penyakit M tu kan..