Bersedekah adalah amalan yang mulia dan dengan sedekah yang ikhlas menjanjikan ganjaran pahala buat si pemberi. Umumnya bila bersedekah sering kita bayangkan sejumlah duit untuk diberikan kepada orang yang memerlukan. Pun begitu, sedekah sebenarnya banyak benda dan perkara yang boleh diberikan. Contohnya seperti wanita ini yang juga merupakan peniaga biskut cheesse tart, telah berkongsi resipi di media sosial dengan diniatkan bersedekah untuk dimanfaatkan kepada yang menginginkannya.

Jadi apa kata kita cuba menyediakan menu istimewa ini untuk dinikmati bersama keluarga.

Sedekah adalah amalan yang mulia. Sedekah dengan ikhlas akan menjanjikan ganjaran pahala buat kita.

Assalamualaikm hai semua.. Siapa pengemar cheseetart buncit? Nak beli dekat luar pun, sebijik RM 1.50 ke atas..

Ni saya nak sedekah kan resepi yang selalu saya jual..Saya halal kan dunia
akhirat ye.

Tart magnum
Resepi
Shell Tart..

Butter 260gm
Gula icing 100gm
Telor 1 biji
Tepung 500gm
1 sudu besar air sejuk
Sedikit esen vanila..

Cara-cara:
1. Kacau butter dan gula dalam bekas.. Pakai tangan je kacau nak senang.. Bila dah sebati masukan telur.
2. Gaulkan lagi, masukan esen vanila dan air sejuk
3. Last sekali masukan tepung gandum. Uli sampai jadi doh ye.
4. Bakar suhu 180 20 minit.

Resepi chesee dia pulak..
250gm chesee tatura.
1 sudu kecil telur (telur tu kacau sebati dulu ye)
50gm gula icing.

Cara cara

IKLAN

Putar chesee sekejap, sampai sebati.
Jangan putar lama ye.. Nanti cair ..
Lepastu masukan gula icing,putar sebati..
Last masukan telur putar sekejap..
Siap.

Cara cara paip chesee..

Masukan creamchese dalam piping beg.
Paip secara membukit ye.
Bakar pada suhu 180 drjahcelcius
selama 7 minit.

IKLAN

Cara nak buat magnum pulak .

Sukatan dia agak-agak la ye.
Sedikit coklat bar jenama apa-apa pon tak kisah.
Doubleboil kan atas periuk. Periuk tu isi air sikit ye..
Bila dah cair coklat masukan butter Sedikit. Kacau sampai pekat.
Sejukan sekejap.

Bila Tart kita dah Siap. Sejukan dulu baru salut dengan coklat ye.
Bila dah salut dengan coklat, salut dengan kacang badam hancur
pulak..Dah siap letak dalam peti .

Try la. Puas makan sendiri

sumber : Nur Dayana via MAHN