Menggayakan meja makan marble diakui mampu menjadikan ruang makan kediaman nampak elegan dan mewah. Sama ada pilihan meja makan marble 4 kerusi, 6 kerusi atau 8 kerusi akan terlihat sempurna digayakan di ruang makan. Bahkan melihat kelebihan permukaan meja yang licin, berkilat dan mudah diselenggarakan menjadikan ramai mengidamkan untuk memiliki meja makan jenis marble ini.

Pun begitu, tidak dinafikan meja makan marble ini sangat berat dan memang agak sukar jika ingin diubah kedudukannya. Apatah lagi jika ingin menggantikan karpet yang digunakan di ruangan meja makan tersebut, tentunya bukan kerja mudah. Banyak tenaga diperlukan untuk mengangkat meja marble tersebut untuk ditukar kedudukannya.

Walau pun begitu, melalui perkongsian Saryani A. Rahman di dalam group fb Kelab Kaki Deko, berkongsi cara dan tip bagaimana dia berjaya menggantikan karpet yang sedia ada dengan yang baharu di ruangan meja makan kediamannya.

Melalui perkongsian ini bolehlah dijadikan panduan untuk yang tengah semangat hendak menghias ruang makan dengan karpet baharu.

 

IKLAN

Nak tahu lanjut, ini perkongsiannya dan semoga bermanfaat.

Alhamdulillah…akhirnye dapat jugak saya tukar karpet raya di bawah meja nie.

IKLAN


Tips Alihkan Meja Makan
1. Alihkan kerusi semua dulu bagi ada cukup ruang kosong keliling meja
2. Lapik lantai dengan towel/toto
3. Angkat permukaan meja, sendengkan letak ke lantai yang ada towel/toto tadi, seret ke dinding. Park kejap kat situ.
4. Alih pulak tapak meja ke tempat lain dengan cara gerakan senget-senget kiri kanan. Tak perlu angkat.
5. Bersihkan kawasan carpet lama dan pasang carpet baru.
6. Seret tapak meja cara sama atas carpet (yang ni dah mudah sebab carpet licin)
7. Angkat table top cara sama
8. Susun kusi. Siap

Sumber : Saryani A. Rahman via Kelab Kaki Deko

Nak macam-macam info? Join channel Telegram keluargagader club