Menarik sungguh resipi minggu ni. Ayam goreng ni jika masak memang menjadi kegemaran keluarga.

Apa kata, ikut resipi ayam goreng crunchy yang menggunakan Tepung Bestari Original sahaja.

Bahan utama
-Ayam
-Tepung Bestari Original(nk guna yg spicy pon boleh)ikut selera masing2
-minyak
Resepi :

1)Perap ayam dengan tepung bestari selama setengah jam.ok yg ni kena fahamkan jangan la letak 1 plastik tepung nk perap tu agak2 ayam banyak mne banyak tu la tepung nye .

Bancuh dengan air lagi lame ayam diperap lagi rasa juicy tau  tapi klau tk nk perap lame pon tkpe dalam 10 minit pon oke ikut pde kerajinan nk menunggu yg ni sy tak bancuh dengan telur sbb klau letak telur minyak kan jadi cepat hitam . (jangan letak garam /perase sebab tepung bestari ni dah ckup masin )

2)Tepung kering (menggunakan tepung bestari jugak)guna bekas yg besar sbb senang nk gaul ayam nnt

3)Ambil ayam yg diperap td ke tepung kering dan gaul sama rata …maseni tekap ayam dengan tepung bagi tepung tu bersalut dengan ayam .

4)Kejadian ayam

5) Ok yang ni sediakan bekas/mangkuk ikut pde korang la . isi air dalam bekas (air sejuk @air paip terpulang )dn letak penapis ..masukkan ayam yg bersalut tepung td kedalam dn remdam ayam jangan lame sekajap je rendam(dalam 2 saat)

6)angakat ayam direndam tadi dn toskan .

7)lepastu masuk semula dalam tepung kering dan gaulkan (tepung kena banyak ye jangan sikit nnt tak jadi kerinting ayam).. lepastu akan nmpk hasil kerinting macam ni
8)goreng ayam ni sy pilih dalam periuk sbb kejadian ayam bile digoreng akan jadi cantik minyak kena banyak bile goreng ayam tu tde la hangit tang bawah tu .
9)Dann ini la hasilll nyaaa
Selamat mencuba

IKLAN

Sumber: Nrl Intan Syafinas

*Nak macam-macam info? Klik channel Telegram KELUARGA  atau join keluargagader club

Mesti anda teringat kartun-kartun zaman dahulu? Siapa yang selalu terpacak depan TV mesti tahu banyak kartun. Jadi jom tonton berapa banyak agaknya yang adik-adik BK kita ni tahu pasal kartun popular tahun 90-an dan awal 2000.

IKLAN
Follow dan subscribe Youtube Channel @BintangKecilMy#BintangKecilMy #BintangKecil #KitakanJuara