Sakit pinggang atau lenguh pinggang boleh menyebabkan rasa tidak selesa serta mengganggu aktiviti harian seseorang. Apabila pinggang rasa sakit, kita akan rasa seolah-olah seluruh tubuh yang sakit.

Akibat mengalami masalah lenguh pinggang ada yang tidak dapat tunduk rukuk dengan sempurna setelah terasa tenang di bahagian pinggang, punggung, pelipat lutut dan betis. Ada juga mudah terasa kebas bahagian kaki terutama ketika duduk bersila dalam tempoh yang lama.

Terdapat pelbagai punca lenguh pinggang antaranya duduk dalam tempoh yang lama seperti pemandu teksi dan kerja pejabat dan angkat barang yang terlampu berat berulang kali.

Selain perubatan moden, apa kata ikuti petua orang kampung dulu-dulu sebagaimana yang dikongsi oleh puan Norain Naim di facebooknya.

Beliau berkongsi petua untuk menghilangkan lenguh-lenguh pinggang dengan menggunakan batu tungku dan daun durian belanda.

seterusnya ikuti perkongsian beliau .

PETUA HILANGKAN SAKIT DAN LENGUH2 PINGGANG

Sakit dan lenguh pinggang ni bukan masalah rare pun bagi masyarakat kite, kadang2 anak muda pun dah mengalami masalah ni. Duduk terlalu lama dekat ofis tu pun boleh buat pinggang lenguh.

Ain nak kongsikan dekat sini cara2 mujarab nak atasi masalah lenguh2 pinggang
Mudah sangat hanya guna 2 bahan sahaja. Inilah petua yang boleh korang cuba.
Orang kalau sebut sahaja daun durian belanda tentu dalam fikiran korang hanya untuk merawat penyakit barah saje tapi sebenarnya ia baik untuk mereka yang bermasalah Sakit pinggang.

Petua masakan: Petua Jimatkan Minyak Tak Perlu Tukar Baru, Tukang Masak Ini Hanya Guna Bancuhan Tepung Jagung Je. Memang Menjadi!

Bahan bahan

30 helai daun Duria belanda
Batu tungku ( batu sungai )

cara cara

Batu tungku

Daun durian belanda

IKLAN

1. Susunkan daun daun durian belanda letak diatas kain lama yang dah tak digunakan.
2. Bakar batu tungku , bile dah panas letak di atas kain yang telah dialaskan dengan daun durian belanda tadi.
3. Tungku di tempat yang sakit tu, memang akan rasa lega sangat bile kite tuam tuamkan dekat pinggang.
Buatlah 2x sehari inshaaAllah urat yang sakit tu akan pulih selepas terkena wap panas dari daun durian belanda.
Cuma petua ni orang mengandung dilarang buat ye. Ain izinkan korang kongsi. Doakan kesejahteraan mak ain , Zakeha Md Yussop dieri kesihatan yang baik dan dipanjangkan umur. Mudah mudahan . Aamiin 

Semoga bermanfaat

Sumber: Norain Naim

 

IKLAN

Sedar tak sedar, bulan depan dah masuk bulan Ogos tau, bulan Kemerdekaan Malaysia!

Sebagai rakyat yang cintakan tanah air, mesti anda ada cara tersendiri nak eskpresikan rasa cinta dan bangga menjadi Anak Malaysia kan? Betul tak?!

Ehhh jangan cakap kat sini, simpan idea anda tu dan hantarkan kepada kami dengan menyertai Virtual Himpunan Saya Anak Malaysia!

Nak tahu caranya? Senang je! Layari je laman web https://toko.ideaktiv.com/product/virtual-himpunan-saya-anak-malaysia/ , baca syarat kelayakan dan jangan lupa untuk berdaftar di sana ya!

Sebarang soalan boleh di http://www.wasap.my/60169647520

Nak macam-macam info? Join channel Telegram keluargagader club