Biasanya kita makan biskut, cicah dengan air. Memang sedap buat minum petang. Namun, selain cicah dengan air, biskut boleh dibuat kek sebagai pemanis mulut.

Boleh cuba, perkongsianya Nurul Syuhada Che Din di MAHN

Jom buat dessert yang senang giler ni. Orang diet & tak makan manis dilarang makan

Senang dan sedap giler hingga menjilat sudu.


RESEPI CHEESEKUT

Bahan-bahan :

200-250g cream cheese
1 paket biskut cream crackers
1 kotak kecil susu segar
1/2 tin susu pekat (nak manis boleh guna 3/4 tin)

Untuk Layer/Topping : Milo/Nestum/Oreo/Cornflakes (ikut citarasa)

IKLAN

Cara-cara :

1) Blend cream cheese, susu pekat dan susu segar (guna dlm 4 sudu besar) sampai kembang/ gebu.

2) Sediakan bekas. Ukur biskut dan adjust siap-siap. Lepastu letak lapisan cream cheese, diikuti dengan biskut. Biskut tu rendam sekejap dalam susu segar ye. Jangan lama-lama. Tutup semula lapisan biskut dengan cream cheese.

IKLAN

3) Kemudian tabur milo (ni je yang ada. Ikut korang la ye. Boleh letak nestum/oreo/cornflakes). Ulang step tu sampai habis adunan cream cheese. Boleh hias topping ikut citarasa ye.

4) Dah siap. Sejukkan dulu dalam peti ais, baru sedap dimakan.

Selamat mencuba!

#resepicheesekut
#dapurciktom