Pendedahan pelakon remaja, Puteri Balqis berkenaan kelakuan tidak bermoral bapa kandungnya dalam sebuah podcast benar-benar mengejutkan pelbagai pihak.

Hal ini turut menarik perhatian Datuk Fazley Yaakob dan sekali gus meluahkan rasa kecewaannya mengapa tiba-tiba soal membuka aib yang ditegur bertalu-bertalu.

Buka Aib? Allahuakbar.. benda ni susah nak di perkatakan tanpa ada pihak yang melukakan dan dilukai.

Saya pun ada anak perempuan dan saya sering berdoa seperti semua ibu bapa lain agar anak2 saya membesar dengan sempurna tanpa ada masalah2 besar dan dugaan berat. Namun usaha dan ketentuan adalah dua perkara yang berbeza.

Ramai yang bertanya pada saya, apa pendapat saya mengenai soal aib dan jenayah seksual terhadap kanak-kanak.

Saya mohon, baik pengamal undang-undang atau pakar agama, tak usahlah menunjukkan perbalahan pendapat sesama sendiri mengenai sesuatu yang terlalu sensitif di bincangkan secara terbuka. Yang pastinya, seorang anak perempuan secara terang dan nyata, “terpaksa” memillih medium media sosial untuk bercerita kerana telah terlalu lama tersiksa dan terlalu lama memendam rahsia.

Yang saya sendiri kecewa sebagai seorang bapa ialah, mengapa tiba-tiba soal membuka aib yang ditegur bertalu-bertalu. Kita semua sedia maklum perjalan berliku yang dihadapi oleh si anak ini.

IKLAN

“Buka Aib? Allahuakbar…”- Datuk Fazley Luah Kecewa Dengan Respon Orang Bijak Pandai!

Google sahaja kisah-kisah lama beliau, telah ada rentetan cerita yang boleh kita jadikan iktibar mengapa secara tiba-tiba beliau memuntahkan kisah hitam dari sudut pandangan beliau sendiri.

Mengapa ada pihak yang bersungguh-bersungguh membangkitkan soal “membuka aib”? Tolong lah dia! Help her first! Its a cry for help! Orang dah jatuh , kita pijak-pijak pulak dia? Baru nak tanya mengapa bukak cerita ni sekarang? Part ni saya sangat kurang faham dan tak setuju. Tak perlulah kita bercakaran soal dia membuka aib, yang perlu kita usahakan ialah, pastikan dulu ceritanya betul dan kemudian badan berwajib usahakan langkah-langkah dengan teliti dan efektif.

Maaf para ustaz, saya tetap hormat semua ilmuwan agama, saya hanya insan yang jahil. Maaf juga para peguam-peguam hebat, saya hanya orang yang cetek ilmu undang-undang.

IKLAN

Namun janganlah kerana seekor gajah dan seekor badak sumbu beradu tanduk siapa yang paling hebat, terpijak pula anak kucing yang sedang terluka leher di gigit bapaknya.

Sumber : Fazley Yaakob

ARTIKEL MENARIK : “Di Rumah Auto Jadi Bapak-bapak..”-Isteri Abam Bomba Viral Kongsi Rutin Suami,Tarik Perhatian!

Baca Ini Juga :Hidup Mewah, Rupanya Datuk Lee Chong Wei Buat Macam-macam. Bukan Main Badminton Je Dulu!

IKLAN

Nak macam-macam info? Sila subscribe channel Telegram KELUARGA  dan join keluargagader club

“Buka Aib? Allahuakbar…”- Datuk Fazley Luah Kecewa Dengan Respon Orang Bijak Pandai!