Kalau hendak dikira-kira berapa jumlah bakul yang ada di rumah kita, memang berbakul-bakul lah jawabnya. Ini disebabkan bakul tersebut kita sering gunakan untuk mengumpulkan pakaian keluarga yang kotor, ada juga bakul untuk pakaian yang telah dicuci bersih, bakul untuk simpan mainan anak-anak dan bermacam-macam lagi kegunaan bakul di dalam rumah kita.

Pun begitu sedar atau tidak, dek kerana ada beberapa bakul yang diletakkan di satu tempat, ia seakan telah mengambil ruang yang banyak dan sekali pandang memang nampak tidak teratur dan merimaskan.

Jadi apa kata kita praktis DIY untuk hasilkan bakul bertingkat seperti ini. Selain ianya menjimatkan ruang, dan tidak dinafikan nampak unik dan bergaya jika ditempatkan di satu sudut rumah. Malahan yang membuatkan lebih teruja untuk dihasilkan kerana menggunakan bajet yang murah.

Ini perkongsiannya untuk lebih faham.

Sebelum ni ada yang pos gambar ‘A’ tanya nak beli kat mana. Tiba-tiba dapat ilham maka terjadilah seperti gambar ‘B’.


.


.

IKLAN

Bahan-bahan:

.

– 3 batang Paip PVC bersama penyambungnya
– 4 roda
– 3 Bakul baju
– 6 Besi penyangkut S

IKLAN

Cara-cara:
1. Buat kaki (cara buat kaki boleh tengok yang org post sebelum-sebelum ni cara buat rak bakul dengan PVC tu)
2. Sangkut penyangkut S pada bakul dan kaki PVC. (Seperti di gambar)

.

Semoga menjadi inspirasi rakan-rakan semua. Barang-barang semestinya dari ECO.

sumber :Abby Saipol via Kelab Kaki Deko Barang Eco /Mr Diy