Kucing peliharaan kita memang jadi haiwan kesayangan di rumah. Malah haiwan kesayangan Nabi Muhammad SAW ini juga sudah seperti sebahagian daripada ahli keluarga yang cukup disayangi sentiasa.

Rumah kita sememangnya sunyi jika tanpa si bulus kesayangan kita ini. Kalau bercuti dalam tempoh yang lama, bukan rumah yang kita kisahkan tetapi kucing yang ditinggalkan di rumah sentiasa menjadi sebab untuk kita mahu lekas tiba di rumah. Itulah penangan memelihara haiwan comel ini.

Bukan itu sahaja, apa sahaja kelengkapan mengenai haiwan comel ini sebolehnya kita mahu sediakan dengan sebaiknya. Pun begitu segala yang melibatkan haiwan ini sebenarnya memerlukan kos yang agak tinggi, lebih-lebih lagi bagi kucing berbaka hebat yang dimport daripada luar negara. Kosnya menelan belanja yang bukan sedikit.

Nak lebih kreatif dan paling penting boleh jimatkan kos, ada baiknya kita mencuba sendiri buat di rumah. Buat rumah kucing sendiri? Itu tidak mustahil kerana Siti Noor Hafiza sudahpun mencuba membuatnya sendiri di rumah. Cantik pula tu.

Dia yang berkongsi di facebook peribadi miliknya ternyata mendapat perhatian daripada netizen. Rata-rata memuji dan ramai pula yang cuba membuatnya. Jom ikut langkah yang diberikan wanita ini. Cantik dan paling penting kosnya sangatlah murah!

” Diy rumah untuk anak-anak bulus tu…”

Kredit foto: Siti Noor Hafiza

Kos:
Bakul x 2 = RM 4.24
Cable tie = RM 2.12
Alas kaki = RM 2.12
Gergaji = dah ada kat rumah ??
Baju tshirt tak pakai jaa- guna baju tido??

Total: RM 8.48 Jewww (Jimat banyak)

1. Tandakan bahagian yang nak dipotong iaitu bahagian atas untuk buat pintu.

2. Macam ni.

3. Ukur bahagian bawah pula.

IKLAN

4. Siap masukkan alas kaki.

5. Kena gunakan cable tie ikat tepi pintu tepi dn belakang??

IKLAN

6. Siap nak mcm ni pun boleh nk pakaikan bajupun boleh.

7. Tadaaa siap Yeayyyy.

 

Selamat mencuba!

 

Kredit: Siti Noor Hafiza