Ada beberapa masalah yang biasa dihadapi masa nak membuat donut. Terutamanya bagi yang baru cuba-cuba nak buat.

Nah ini ada cara mudah tak perlu nak uli sangat tapi hasilnya tetap gebu dan lembut. Hanya guna tepung adunan segera dari kedai Eco.

 

Resipi ini dikongsikan oleh puan Alya Qaisarah Qaisarah yang katanya sudah beberapa kali membuat resipi donut menggunakan tepung dari Eco ini.

Assalamualaikum sahabat semua,ok sebelom ni saya penah post pasal buat donut pakai tepung adunan segera kedai eco RM2 kan..Ok hari ini saya post lagi buat donut pakai tepung segera kedai eco RM2 lagi ..gebu dan lembut sangat korang boleh la cuba lepas ni untuk nak dapat kan donut yg gebu dan lembut mcm ni..x mahal pun RM2 je sedap tau korang kena la cuba buat dulu dan rasa mcm mne perginya..😉

Resepi Ringkas je bahan2 yg saya guna buat donut ni hanya
seeloknya pakai 2 paket tepung donut

 

Bahan
-yis 1 paket
-gula satu sudu kecil
-Susu pekat 1 sudu besar
-air suam dlm3 sudu besar je.
(Satu kan bahan atas tu biar kan yis tu kembang)

Lepas yis mengembang masuk kan dlm besen
Letak kan
– 2 tepung donut
-1 biji telor gred A
-serbuk penaik satu sudu kecil
– majerin 2 sudu
-susu kotak yg sejuk

IKLAN


(Satu kan bahan di atas tu uli letak susu kotak sikit demi sedikit uli semua jgn bg keras sangat lebik sedikit klu dh x lekat pada tangan ok la tu..klu terlembik sangat tambah kan tepung gandum je..lepas tu biar kan tepung tu tutup dahulu biar dlm 1 jam baru bentuk2 kan..dh bentuk biar kan sekejap dlm 20 minit baru goreng😊

 


Nak macam-macam info? Join channel Telegram keluargagader club

IKLAN

Sedar tak sedar, bulan depan dah masuk bulan Ogos tau, bulan Kemerdekaan Malaysia!

Sebagai rakyat yang cintakan tanah air, mesti anda ada cara tersendiri nak eskpresikan rasa cinta dan bangga menjadi Anak Malaysia kan? Betul tak?!

Ehhh jangan cakap kat sini, simpan idea anda tu dan hantarkan kepada kami dengan menyertai Virtual Himpunan Saya Anak Malaysia!

Nak tahu caranya? Senang je! Layari je laman web  https://toko.ideaktiv.com/product/virtual-himpunan-saya-anak-malaysia/ , baca syarat kelayakan dan jangan lupa untuk berdaftar di sana ya!

Sebarang soalan boleh ajukan di nombor yang tertera di poster.