Almari pakaian antara ruangan dalam rumah yang paling kritikal untuk dipastikan agar sentiasa kemas tersusun rapi. Apatah lagi jika anak-anak akan sesuka hati menarik pakaian yang berlipat dan sekali gus menjadikan keadaan berselerak. Keadaan ini, bukan sahaja menyebabkan mata kita sakit memandangnya, malah hati kita pun menjadi geram dan marah dibuatnya.

Namun berbeza sekali bila kita lihat keadaan almari pakaian milik keluarga Emi Erdayu Jasmi ini yang dikongsikan di facebook. Nampak begitu tersusun rapi dan buat ramai antara kita boleh cemburu melihat kekemasannya itu.

Bagaimana dan apa rahsianya, jom kita semak perkongsian ringkas daripadanya untuk kita jadikan panduan.

Deco bilik baju.. takde deco lebih pada susunan dan kekemasan je

Almari open konsep

Putih– kedai perabot ada pintu tapi saja tak pasang selit belakang almariRak buku — kedai perabot kos keseluruhan +- rm300


Tempat gantung baju kurung — ikea
Tempat gantung kemeja / seluar keje — ikea
Setiap bakul — kedai eco/rm2
Label– buat sendiri print laminate
Kaseh,indah,suri,ikhlas– nama anak incase kalau nak tanya kenapa tshirt ikhlas, baju ikhlas. ..tu nama anak anak saya 

Bilik ni kami setup dari tahun 2016 setakat ni masih kukuh,cuma ada penambahbaikan dari tahun ke tahun

Cara susunan konmari baru mula tahun lepas bila masuk group dr.hani 

Habuk tak?— ye berhabuk tapi tak tebal sebab saya memang hujung minggu mengelap,menyapu,vacum dan mop.. sentiasa bersihkan.

IKLAN

Nyamuk tak?— alhamdullilah tak ada lagi sarang nyamuk

Tikus ada x?— alhamdullilah takde

IKLAN

Anak tak sepahkan ker?– ni bilik ibu, anak anak yang berusia 7,5 dan 3 alhamdullilah pandai ambik sendiri ,citarasa sendiri kan..ibu ambik serba tak kena..kiki

bekerja ke suri rumah?— ye saya kerja .. 8-5.. 

Bila uruskan rumahtangga?— setiap masa, cuma urusan kain baju 2 hari sekali basuh , melipat menyusun dihujung minggu, kalau sikit terus lipat dan susun.

Iron dulu ke sebelum lipat?— tak..nak pakai baru iron, urusan iron tu bahagian suami, saya lipat susun dan pilih je mana nak di iron

sumber : Maktam Ayu via Deko Rumah Ku Syurga Ku