Tidak mudah menerima kenyataan dikurniakan anak istimewa. Namun, itulahanugerah yang terindah dari Yang Maha Esa. Hanya yang benar-benar terpilih sahaja dan kental jiwanya untuk menerima ujian yang sedemikian hebat.

Perkongsian ibu ini mengenai anak istimewa ini cukup meluluhkan jiwa. Bayi keempat dilahirkan ketika usia kandungan baru 30 minggu. Sebelum itu, ibu ini sudah dinasihatkan supaya menggugurkan kandungan, namun ibu mana yang sanggup berbuat demikian.

Biarpun kelahiran si kecil tidak normal seperti adik-beradik yang lain, namun ibu serta keluarga menerima dengan reda. Perkongsian ibu bernama Roslinda Mohd Rosli cukup menjentik emosi.

Assalamualaikum harini kami dah habis pantang 🥰 inilah dia Nur Raeesa Jannah anak syurga ummi yg Allah hadiahkan tu.

Bayi yg sangat luar biasa semangatnya. Kalau ummi dengar ckp doktor yg suruh buang Jannah waktu dlm kandungan dulu mesti ummi menyesal seumur hidup kan? 

Alhamdulillah ummi masih dpt jaga Jannah dan semua org dpt tengok anak ummi yg comel dan kuat ni. Allah jadikan Jannah mcm ni bukan saja2 tapi Allah dah sediakan sesuatu yg indah untuk mereka yg selalu doakan Jannah 💕

Tak sangka di usia 30-an Allah anugerahkan ummi anak syurga. Setelah dikurniakan 3 org anak yg normal. Yg ke4 Allah beri ummi anak istimewa. Walaupun otak Jannah x normal dan x terbahagi dua bahagian mcm org lain tapi Jannah hebat, Jannah x sakit pun dan Jannah xpernah susahkan ummi selama ummi jaga Jannah.

Malu Ummi pada Allah sebab ummi sendiri pun tidak sekuat dan sehebat Jannah. Ummi percaya Allah tidak akan aniaya hamba2 nya lebih2 lagi pada bayi sekecil Jannah. Berbaik sangka selalu pada Allah. Jannah adalah permata kecil dari Syurga untuk Ummi di dunia ni.

Boleh bayangkan tak, keluar waktu usia 30 minggu dalam kandungan, boleh bernafas guna paru² sendiri tanpa bantuan oxygen walaupun doktor dh ckp 50/50 lepas off oxygen tapi siapa je boleh sangkal semua ketentuan Allah? Allah Maha Baik..

Subhanallah Allah tidak mencipta sesuatu kejadian tu hanya sia2 melainkan org beriman itu berfikir akan kebesaran Allah yg Maha Esa.

IKLAN

Semoga baby Jannah terus kuat dan membesar seperti anak-anak yang lain. Semoga puan Roslinda Mohd Rosli dan keluarga tabah serta reda dengan ujian yang diberikan.

ARTIKEL MENARIK: Sebelum Bercuti Atau Balik Kampung Kena Letak Duit Syiling Dalam ‘Freezer’, Ini Sebabnya Yang Ramai Tak Tahu!

Guna Hormon Air Kelapa, Rahsia Pekebun Thailand Nak Pokok Subur & Berbuah Lebat. Ini Caranya!

IKLAN