Memiliki tubuh badan yang sihat adalah idaman semua orang apabila dapat melakukan pelbagai aktiviti kecergasan.

Namun apabila badan lemah membawa maksud seseorang itu merasa letih ataupun tidak bertenaga.

Biasanya jika berasa lesu dan keletihan, sudah tentu kita memohon cuti agar dapat berehat.

Tetapi jika badan tetap juga letih walaupun sudah bercuti tentu anda kena buat alternatif lain.

Sebagaimana cara lelaki ini. Menggunakan lada hitam dan garam untuk membuang angin dalam badan. Malahnya katanya, badannya berasa lebih ringan dan segar.

Ikuti perkongsiannya.

Garam Kasar 2kg + Lada Hitam 100g

Saja aku nak kongsi.Panjang sikit hari ni,sape rajin bacalah. Kalau malas abaikan je. Dah lebih seminggu aku cuba rawatan ni, jadi sambil buat rawatan ni aku tergerak nak kongsi apa yg aku rasa sepanjang aku amal rawatan ni.Ijazah rawatan ni aku dapat dr video Ustaz Hanafi,salah seorang ‘cancer survivor’.Alhamdulilah terima kasih ustaz atas ilmunya.Ok ni link videonya ya : https://youtu.be/gsnju4-C_rk
Akak2 aku dah lama buat,dah selalu cerita kebaikkannya, tapi tulah..Aku punya malas nak buat..Baru ni aku buat haha. Ok ringkasnya ada beberapa kelainan yg aku dapat rasa,walaupun baru je buat secara konsisten dlm seminggu lebih ni.

Pertama,angin keluar dr badan.Sepanjang sesi rawatn ni mmg sendawa je..badan mmg rasa ringan, mmg rasa berbeza.

Kedua,haa ni best,aku rasa sistem pencernaan aku ada perubahan yang sangat ketara.Aku mmg ada masalah kencing tak lawas,alhamdulilah lps buat ni dgn izin Allah mmg rasa berbeza sangat.Lega dah takde rasa tak puas macam sebelumnya..mcm tu juga buang air besar,lawas.Kalau dipikir macam tak logik je garam + lada hitam ni ada kesan hebat macam ni..hanya dengan izinNYA..

Ok yang ketiga,lutut kanan aku ni sejak selepas PKP tu ari mmg susah sikit nak lipat.Tak tau apa hal,mmg kena paksa baru boleh lipat,tapi sakit la woi..
Tulah aku ni pulak kerja jenis banyak berjalan dan berdiri lama,jadi lutut kanan aku dan sendi2 lain kaki memang bisa2.Hari kedua aku buat je Alhamdulilah aku dah boleh rasa perubahan.Aku pun dah boleh lipat lutut macam biasa,xde rasa sakit.Rasa bisa2 pada sendi terutama bila bangun pagi pun berkurangan sangat2..
Allahu,mmg macam magik la..

IKLAN

Keempat,ni pun bagi aku best,tidur mmg nyenyak gila.Mmg ‘anteng’ la bak kata org jawa
Awal2 buat kemarin siap terlajak2 tidur, punya la syok..hhaha..mmg berbeza sbb aku mmg jenis tidur lambat, dan susah nak tidur sebelum ni.Kadang nak dpt tidur tu sampai sejam lebih bergolek2 baru tertidur.Tapi izin Allah,lps seminggu aku amal rawatan ni mmg tidur nyenyak, dan nak tidur mmg mudah,letak kepala ke bantal sedar2 je dah pagi..Tulah bila tidur nyenyak,kemudian tidur kita berkualiti,walaupun kadang2 tidur lambat tapi bangun pagi mudah dan tak rasa macam sebelum2 ni,lemah je nak bangun.Lagi satu,rawatan ni macam urus balik masa tidur kita,aku biasa buat rawatan ni sebelah malam,lepas buat rawatan ni mata pun kelat2, terus nak tidur.Jadi otomatik aku tidur lebih awal,kalau tak mmg lewat saje tidur.Orang yang susah tidur atau penghidap insomnia,aku galakkan cuba la, mudah2an ada manfaat.

Kelima,sepanjang lebih seminggu amal rawatan ni aku perasan yang aku tak mudah letih.Sebelum ni kalau kerja dia punya penat mmg semacam.Tapi seminggu ni mmg sedap rasa badan.Rasa ringan,tak cepat letih.

LADA HITAM DAN GARAM

IKLAN

Ikut kata Ustaz Hanafi,rawatan menggunakan garam dan lada hitam ni juga salah satu metode perubatan islam terutama yang berkaitan gangguan jin atau sihir.Mengamalkan rawatan ni Insyallah dapat mengelakkan gangguan jin.Jadi sebelum buat tu aku mulai dengan bacaan Bismilah 5,Selawat atas junjungan Baginda Rosulallah Sollu Alann Nabiy,Ayatul kursi dan aku niatkan moga Allah sembuhkan penyakit dan gangguan yang ada dlm diri aku.Tapi tu aku la,itu je yang aku tau,bagi mana2 yang ada lebih ilmu bacalah ayat2 yang berkaitan dengan merawat gangguan,mudah2an lebih mujarab.

Ok,aku plan nak buat selama 40 hari,amik barkat kisah2 Nabi.Lepas tu aku nak jarak2 sikit la dalam beberapa kali seminggu.Aku galakkan la bagi sesiapa nak cuba,bagi yang tak sakit pun boleh cuba.

Lagipin modal tak sampai RM10. Jadi tulah serba sikit perkongsian aku,ooo sebelum terlupa,bagi yang nak cuba jangan lupa minum banyak air,sekurang2nya 8 gelas/2liter sehari.Lagi satu kesan rawatan bagi setiap orang pun mungkin berbeza2, jadi sapa2 yang nak cuba tu nanti boleh tengok apa perubahan yang berlaku selepas amal rawatan ni,nanti jangan lupa kongsi dgn aku dan org lain ya.

Adapun garam, lada hitam ni semua hanyalah asbab, hanyalah sebahagian daripada usaha kita, kesembuhan hanya datang dengan keizinan Allah Azza Wa Jall.Insyallah.

Kredit : Muhamed Azizi Nan