Tidak semestinya ke spa untuk merawat, sebaliknya hanya guna bahan yang ada di dapur anda sahaja. Tetapi musim pandemik ini, macam tak sesuai pula.

Jadi,  apa kata cuba tip cantik yang dikongsikan oleh saudara Nauf Safuan. Bukan hanya isteri, suami pun boleh cuba tip ini di rumah. Tipnya cukup mudah, dengan hanya menggunakan dua bahan ini pada muka dan biarkan selama 5 minit, kemudian bilas.

PETUA BERKESAN KECUTKAN JERAWAT TANPA PARUT

Ni percubaan pertama aku mengunakan kunyit dan timun. Aku share pengalaman aku yea.

Tujuan aku pakai mask ni. Sebenarnya nak kecutkan jerawat kat atas kening ni dan aku campur dengan timun untuk haluskan kulit aku dan kecilkan pori pori. Timun tu juga bertindak untuk mengawal minyak yang bertakung kat muka aku ni. Haha

Perbezaan selepas aku pakai mask kunyit timun ni. Muka nampak lebih fresh. Kulit rasa lembut. Jerawat atas kening dah mula tunjuk kesan nak mengecut.

Kulit aku jenis berminyak. Aku pakai pagi. Alhamdulillah sampai malam kulit aku mantain ja tak berminyak. Sampai malam kulit mantain lembut dan lembab. Mungkin sebab aku buh timun tu. Pori pun nampak lebih halus.

Kunyit tu hampa buh 1 sudu kecik. Sudu kfc tu. Pakai jangan lama sangat. Nanti muka jadi kuning. Pakai dalam 5 minit dan terus cuci guna air bersih.

IKLAN

Selamat mencuba.

IKLAN

‍‍‍‍‍‍‍‍‍‍‍‍‍‍ ‍‍‍‍‍‍‍‍‍‍‍ ‍‍‍‍‍‍‍‍‍‍‍ ‍‍‍‍‍‍‍‍‍‍‍ ‍‍‍‍‍‍‍‍‍‍‍ ‍‍‍‍‍‍‍‍‍‍‍