Rata-rata orang kini hidup dalam kesempitan akibat pandemik covid-19 yang melanda. ramai yang menderita bukan hanya kehilangan ahli keluarga bahkan ada yang tiada pekerjaan, harta benda segalanya hilang akibat penangan wabak ini.

Penularan virus Covid-19 di negara ini menyaksikan kes meningkat saban hari, memaksa kerajaan melaksanakan Perintah Kawalan Pergerakan (PKP). Ini menyebabkan hampir semua sektor dan industri pekerjaan tempatan lumpuh.

Sekali gus menyebabkan sumber pendapatan terjejas. ADa keluarga yang mengharapkan bantuan bagi meneruskan kelangsungan kehidupan. Untuk mereka yang masih berkemampuan inilah waktu menghulurkan sumbangan.

Perkongsian dari Ozlynn Wati yang merupakan isteri kepada Johan Rajalawak turut mengundang kesedihan di kalangan warga maya.

Muka penat.. penat asik duk umah.. xleh pi playground.. xleh g school.. kesian.. sungguh mmg kesian.. kes x turun2.. selangor makin membiak dgn jaya nya.. kebanyakan yg kita dgr dari kluster kilang2.. betul ke? If betul sampainya hati.. kita semua puas jaga SOP sana sini.. kena saman pun ada.. sedihlah.. harap perkara ni dpt dicegah.. kasihan pd yg xde kerja xde la gaji.

Begitu pun, Ozlynn mengakui terpaksa berhati-hati bimbang ada yang mengambil kesempatan.

byk sektor2 yg tersepit.. bila bukak dm sendiri sehari beratus dm mintak bantuan.. selagi boleh aku bantu.. cuma bkn la ig private, ig yg baru buat, ig yg dh lama x aktif.. sb dlm keadaan mcm ni ramai jugak yg amik kesempatan.. kasihan pd yg benar2 memerlukan.. nak beli susu anak, brg dapur mmg aku cuba usahakan.

Dalam masa yang sama, ibu kepada lima cahaya mata ini menitipkan doa semoga covid-19 ini segera berlalu dan keadaan kembali seperti sediakala.

Tapi kalau yg kena kejar ah long, umah dh x byr 3 bulan, Allahu, maaflah.. mmg x le teman berdaya.. Semoga kita semua kembali seperti dulu.. ceria dan dpt bersama2 keluarga tanpa ada rasa was2.. smpkan mak x sihat pun kita x boleh jenguk.. harap sgt semua ni berakhir dgn cpt😢 Aameen Yaa Rabb.. korg semua pls jgn putus doa ok.. ❤️

IKLAN

 

View this post on Instagram

 

A post shared by Johan & Ozlynn (@jozlynnhanania)

Perkongsian dari Ozlynnn turut mendapat reaksi ramai. Ada yang meluahkan pengalaman sendiri. Tak kurang yang memohon dititipkan doa agar mereka terus kuat menghadapi dugaan ini.

Doakan peniaga online kecil seperti kami ni

terkesan betul pkp kalini . husband dah sebulan cuti tanpa gaji . saya pulak sarat ngandung anak ke 3 . kadang pikir mana nak cekau duit kalau sampai masa nak beranak nanti masih lockdown lagi😢 . semoga kami sama2 kuat hadap semua nie sebab takut dengar banyak kes bunuh diri sebab murung .

IKLAN

Sabar lah kak.. saya yang berkerja kilang pon kalau boleh taknak berkerja. Kawan sini sana kena covid. Apa boleh buat kak. Tak kerja takde duit.. kalau kerja ni lah risiko kami kena hadap… 😢

Doakan kami perniaga2 on9 kecil seperti kami ni 😢

Kasihan budak-budak yang membesar hadapi dugaan begini

anak2 kalau tido boleh buat mak mak cair dan rindu tgok wajah tido anak❤️
emm betul tu kak . kdg2 kes mcm ni xley lah cmpurkn dgn kes hari harian . mmg makin bertambah dan bertambah laa . kesian rkyat yg ssah . skrg nk cri kje pon ssah org dh xnk ambik . hmm . patutnye kes2 mcm tu diorg kira suku lahh . yg jumlah tu yg utk rkyat luar xde kaitan dgn pekerja kilang dn sbgainya . for me laa , sbb kitaorg nk cri kje pon susah sgt musim2 mcm ni . duk menganggur jelaa
Kesian Bebudak yg nk mbesar hadapi dugaan negara cmnie …😢

Sumber: jozlynnhanania


Nak macam-macam info? Join channel Telegram keluargagader club