Nak makan sayur apa. Petik je tepi rumah. Fresh tanpa racun perosak.

Melihat posting Nadia di Kelab Kaki Deko dengan berkongsi gambar tanaman yang subur di laman rumah mengundang rasa cukup teruja. 

Lalu kami hubungi dan apabila diajukan  pertanyaan kenapa memilih tanam sayur berbanding bunga-bungaan, ni jawabnya.

Saya pilih menanam sayur berbanding bunga kerana saya rasa puas bila dapat makan hasil tanaman sendiri.. Bunga tak boleh makan.

Rasa berbaloi dan boleh jimatkan duit belanja dapur.. Selain tu, kebersihan dan kesegaran sayur tu buatkan kita tak rasa ragu-ragu bila nak masak dan makan..

Family yg lain turut jaga laman ni. ABAH! Orang paling rajin jaga semua pokok sayur ni. Dia suka menanam. Bila dah dapat hasil, lagi bersemangat nak menanam juga.

Sayur ni semua untuk makan sendiri je. Bagi saudara mara.Bagi jiran tetangga.Tak jual pun. Kalau orang nak saya bagi je.

Bagaimana saya dapatkan benih?

Ya, saya beli dekat pasaraya je.
Ada dekat mydin, cowboy, homepro.
Majoriti beli dekat sini jee.

Bercerita tentang rutin harian penjagaan laman sayurnya. Nadia tidak lokek berkongsi tipnya.

RAJIN BELEK! Tu rahsia dia. Rajin tengok, rajin belek, rajin cakap dengan dia. InsyaAllah, cepat membesar dan menjadi. Pokok pun hidupan jugak. Kena belai, kena sembang-sembang. Tu bagi saya la.

BAJA! Yang ni wajib. Saya guna Baja tahi ayam + Baja organik je. Yg ni saya beli dekat pasar tani. Kedai nursery pun ada jugak baja ni.

AIR BAWANG PUTIH! Ni antara petua dan rahsia nak elakkan pokok kena serangan. Rajin sembur air bawang putih waktu pagi. Serangga memang tak berani nak dekat. So pokok pun akan lebih sihat dan menjadi.