Menabung ni adalah antara cara untuk displinkan diri untuk menyimpan duit. Selain menyimpan di bank, tentu ada antara kita akan menggunakan tabung tertentu di rumah.

Terdapat pelbagai tempat di rumah dijadikan lokasi untuk menyimpan duit. Ada yang simpan duit celah buku, dalam dinding, bawah lantai kayu,dalam pasu bunga, kotak kasut, tabung besi atau tin kosong.

Namun setiap satu tempat menyimpan tu ada baik buruknya. Sebagaimana perkongsian ini.

Namun tahukah anda bahawa cara menyimpan duit bercampur dengan duit kertas dan syiling boleh menyebabkan duit rosak.

Begitulah yang dialami oleh rakan kepada puan Lily Noorly Mohd Noor. Menerusi facebooknya beliau berkongsi kisah bahawa rakannya kerugian hampir 1 ribu setelah duit disimpan dalam tin rosak kesemuanya.

Moga jadi iktibar supaya memastikan tabung itu sesuai digunakan untuk mengelak duit rosak terutama jika memilih tabung jenis tin atau besi yang mudah berkarat.

Hampir RM1,000 duit rosak, koyak

Allahuakhbar… Sekadar perkongsian bersama 🥺🥺🥺 terjadi pada sahabat baik sendiri… Niat menabung akhirnya leboq macam tu ja… Semua duit2 dia mereput… Qelai… Hancoq bila nak cuba bukak lipatan… Kalau ada sesiapa yg simpan duit dalam tabung tin bercampoq duit syiling rasanya elok dielakkan… Nak kata apa lg dah kan… Hampir rm1k leboq mcm tu ja… Bwk pi bank x tau la bank nak terima ka dak 😰😰😰 be strong sahabat…

Edit: Alhamdulillah… Alhamdulillah… Terima kasih yg share dan bagitau boleh tukaq dan bank terima… Dia akan bwk p bank… Mudah²an dipermudahkan dan dapat balik ganti… Dia kata kalau tau jd mcm ni mmg x akan smpn mcm tu…

 

FEEDBACK DARIPADA WARGANET

Bagaimana pun setelah perkongsian ini tular ramai warganet telah memberi feedback untuk tindakan yang patut dilakukan yang memberi nasihat kepadanya untuk menukar di bank.

IKLAN

Update 25 Feb 2021…

Terima kasih semua yang memberi pandangan dan apa perlu dibuat jika berlaku perkara macam ni… Alhamdulillah…. Yang sblm ni tak tau jadi dah tau… Terima kasih sahabat2 maya

Edit: Alhamdulillah… Alhamdulillah… Terima kasih yg share dan bagitau boleh tukaq dan bank terima… Dia akan bwk p bank… Mudah²an dipermudahkan dan dapat balik ganti… Dia kata kalau tau jd mcm ni mmg x akan smpn mcm tu…

Ramai juga komen yang memaklumkan kemungkinan ada antara duit dimasukkan ke dalam tabung itu basah atau lembab mengakibatkan tin berkarat dan duit mereput

IKLAN

Semoga urusan rakan puan Noorly dipermudahkan.

Ni tabung selamat dan murah. Lihat promosi ni

Sumber: Lily Noorly Mohd Noor

Nak macam-macam info? Join channel Telegram keluargagader club