Berkawan atau bersahabat dengan seseorang pastinya amat dihargai bahkan tidak dinafikan setiap kita merasakan betapa perlunya teman dalam kehidupan untuk berkongsi suka dan duka bersama.

Pun begitu bila seseorang  itu telah pun berumahtangga, kebiasaannya kawan-kawan lama semakin hari semakin ‘hilang’.

Memahami senario itu, seorang suami ini berkongsi pandangannya.

Ini perkongsiannya.


“Hilang” kawan-kawan selepas berkahwin…

Perkara ni banyak terjadi kat orang perempuan a.k.a isteri…Lepas mendirikan rumahtangga je, kawan-kawan dah makin menghilang, dah tak ramai…

Bukan sebab bergaduh atau ada apa-apa yang berlaku antara dia dengan kawan-kawan, tapi sebab BERKAHWIN…

IKLAN

Orang Perempuan ‘Hilang’ Kawan Selepas Berkahwin, Lelaki Ni Senaraikan Sebabnya!

 

Kadang-kadang jarak yang memisahkan dia dengan kawan-kawan…kadang-kadang kesibukan sebagai isteri yang memisahkan dia dengan kawan-kawan…kadang-kadang ketiadaan masa sebagai ibu yang memisahkan dia dengan kawan-kawan…

Kehidupan dia berubah hampir sepenuhnya…

IKLAN

Bukan kehidupan dia saja, kehidupan kawan-kawannya yang turut mendirikan rumahtangga juga berubah…bila sorang tu ada masa untuk berjumpa, seorang lagi tiada masa atau tak dibenarkan keluar rumah…bila sorang tu ada masa untuk bercerita, seorang lagi sibuk dengan anak-anak dan keje-keje rumah…

Orang Perempuan ‘Hilang’ Kawan Selepas Berkahwin, Lelaki Ni Senaraikan Sebabnya!

Jarang dapat keluar dengan kawan-kawan, jarang juga dapat meluah pada kawan-kawan…rasa macam masa dengan kawan-kawan tu dah habis…sebelum berumahtangga ja boleh meriah, bersosial, bergelak tawa, ke sana sini dengan kawan-kawan….bila dah kawin, dah ada suami, dah ada anak-anak masa bersama kawan-kawan tu tersangatlah dikenangkan…rindu nak macam dulu…

Perlu ke kita nak sedih sebab dah tak ramai kawan lepas dah kawin?

IKLAN

Fasa hidup kita ni macam tu la…ada fasa kita belajar, ada fasa kita berhibur, ada fasa kita enjoy, ada fasa kita dengan dunia kita, ada fasa kita berkeluarga…bila sampai fasa berkeluarga, baik lelaki mahupun perempuan, fasa sebelum-sebelum ni tu dah makin terbatas, makin tak berpeluang untuk diulang…

Masing-masing dah ada komitmen dan kewajipan lain…

Orang Perempuan ‘Hilang’ Kawan Selepas Berkahwin, Lelaki Ni Senaraikan Sebabnya!

Yang perlu diutamakan dan didahulukan…jangan sedih sebab kurang kawan atau kawan-kawan dah hilang…chill dan relax, berkawan je dengan sapa-sapa yang masih ada dengan kita, contact dengan kita…walaupun bilangan kawan kita tu kurang dari 10 orang je, tapi 10 orang tu lah yang betul-bet mendatangkan manfaat dan faedah kepada diri kita daripada ada 100 orang kawan, tapi kesemuanya tiada tatkala kita memerlukan mereka…

Saya pun tak ramai kawan, tapi alhamdulillah masih jugak ada kawan…

Sumber : Firdaus Shakirin