Nak sihat dan cantik, tak semestinya dengan produk yang mahal. Guna bahan-bahan semula jadi lagi bagus, bukan je jimat dan mudah didapati malah ia juga bebas dari bahan kimia.

Kunyit antara bahan masakan yang memiliki banyak khasiat untuk kesihatan dan kecantikan.

Remedi dari air kunyit yang dikongsikan oleh May Vo Dyakonov ini dikatakan dapat membantu untuk kulit cantik selain sesuai diminum oleh wanita ketika dalam pantang.

Remedy turun temurun keluaga saya. Untuk sihat Dan cantik. Dalam rumah memang sentiasa ada kunyit. Luka je letak kunyit, kesan parut letak kunyit, jerawat letak kunyit. Lepas bersalin minum jus kunyit.

Resepi senang je budak kecik pun boleh buat.

Bahan-bahan:

1kg kunyit

air suam secukupnya

Basuh bersih2 dan rendam 1-2 jam/semalaman. Lepas tu basuh lagi, kemudian kisar dengan air suam.

Lepas tu terus minum. Yang lebih simpan dalam peti sejuk nak minum hangat kan banyak mana kita nak minum je.

Kunyit hidup basuh bersih2 blend dengan air masak lepas tapis boleh terus minum. Lagi pekat lagi bagus

IKLAN

Dalam pantang minum sehari 2 kali. Tak dalam pantang sehari sekali dan minum sekali sekala.

IKLAN

Jangan risau tak akan buat kita cepat monopos. Sebab bukan minum sekali 1 kilo kunyit. 1 kilo kunyit minum dekat sebulan kot😂

Monopos ikut keturunan dan juga pemakanan harian kita jangan salah kan kunyit. Betul kan kalau saya salah. Sebab mak saya dah tua pun period elok je. Mak saya Dalam pantang lagi ganas minum dlm 4 5 kilo kot😅


Nak macam-macam info? Join channel Telegram keluargagader club

Bersempena Bulan Kemerdekaan, KELUARGA ada hadiah wang tunai RM300! Cara nak dapatkannya mudah sahaja, ayuh sertai Pertandingan Berbalas Pantun Anak Merdeka dengan mendaftar di https://toko.ideaktiv.com/product/pertandingan-berbalas-pantun/   atau Whatsapp di http://www.wasap.my/60169647520