Memiliki kulit cantik, bersih dan mulus sebenarnya menjadi idaman semua wanita.

Namun nak dapat kulit cantik kena usaha. Begitu dengan menjaga kulit wajah. Bagi wanita yang berusia biasanya mengalami masalah jeragat. Ia menyebabkan wajah kelihatan kusam.

Salah satu cara untuk mengatasi masalah jeragat adalah menggunakan bahan secara alami. Sebagaimana perkongsian ini.
Hanya menggunakan 4 bahan je. Ikuti perkongsian ini.

Petua hilangkan jeragat

Bahan-bahannya:

Guna 4 bahan je

Beras
Kunyit hidup
Limau nipis
Putih telur

Cara-caranya:
1. Ambil segenggam beras kemudian rendam semalaman.
2. Toskan dan tumbuk sehingga halus dengan seinci kunyit hidup.
3. Lepas tu gaulkan bahan-bahan tadi dengan putih telur dan sedikit air perahan limau nipis.

IKLAN

Dah gaul semua bahan-bahan tadi tu bolehlah disapukan pada wajah sebagai masker, lakukan setiap hari untuk hasil yang memuaskan.

Pakai dalam 15minit pastu dah boleh cuci macam biasa. Terpulang nak pakai malam atau siang ikut sempat korang. Kalau siang tak sempat, pakai malam. Begitu jugak sebaliknya.
Selamat mencuba.

IKLAN

Sumber: Rohaya Ishak

Nak macam-macam info? Join channel Telegram keluargagader club