Kalau kita perasan, kucing ni memang ada satu tabiat yang mana dia akan membuang najis di tempat yang sama.

Jenuh setiap kali nak kena bersihkan ditempat yang sama sahaja kan. Boleh buat kita pening kepala. Lagi lagi bukan kucing peliharaan kita. Kalau salah cakap masam muka pula kan.

Walaupun sudah banyak petua dilakukan, namun tidak berhasil. Sehinggalah saudara Khairul Hakimin Muhammad mempraktikkan cara mudah ini.

Menurut nya, petua tersebut dikongsikan oleh seorang mak cik yang bersembang dengannya di pasar. Nak tahu caranya  jom baca ni.

IKLAN

Akhirnya. 

Sebelum ini guna air sirap dalam botol, tak jadi.

Beli spray apa benda entah kat Lazada, tak jadi.

IKLAN

Beli pula kiub repellant dekat kedai, dia siap main bola tepi sudut, tak jadi juga. 

Sembur cuka, tak jadi!

IKLAN
Gambar sekadar hiasan

Dia masih berak merata. Akhirnya dengar seorang makcik bersembang dekat pasar, kata makcik itu letak ja serbuk pencuci baju. Tabur dekat tempat dia suka berak. 

Alhamdulillah menjadi! Syukur! Tak ada lagi bau najis kucing! Dan depa pun dah tak datang buang air kat sini. Syukur! Alhamdulillah alhamdulillaaah.

(Garaj rumah saya berbumbung dan tak kena air. Jadi ok sahaja bab licin tak ada masalah, kena tengok rumah sendiri bagaimana ya).