Kalau sebut je peria pasti ramai yang membayangkan rasanya yang pahit. Tapi sebenarnya pahit itu ubat.

Nak hilangkan rasa pahit tak susah mana pun. Jom cuba buat Kerepek Peroa Homemade. Memang sedap, crunchy dan pedas-pedas tepung tu membuatkan satu keluarga menggemarinya.

Layan Kerepek Peria ni memang best. Nak nak lagi tengah menonton , memang tak terasa kejap je dah habis.

Jom cuba resipi dari puan Hasnita Namat ini.

Hai semua..
Assalamualaikum,x jawab dosa tau..
Harini kita msak ,
KEREPEK PERIA🐸🐸..
Buat kudap2 sambil mnonton,
makan dgn nasi pon sedap..
Cara2 nak buat,cikta dah siap tulih d stiap gmbar…Selamat mencuba.

Cara membuat:

  1. 3 kilo kite borong peria harini..Peria katak ye..🐸🐸..siap di basuh n ditapis

IKLAN

2. sagat peria tu cikit,pstu korek guna blakang sudu..buang biji2 nye..maka jadilah melopong mcm ni..😲😲😲

3. nii dah siap disagat dengan sempurna…

4. Masukkan dalam bekas untuk sekali goreng,isi tepung ,tutup bekas,goncang kasi rata itu tepung pada peria tau,pastu terhasil macam ni.

IKLAN

5. Gorengkan dalam minyak yang panas..macam goreng pisang tuuu…lupe nak snap gmbar mula2,ni dah last2.

6. Ni lah tepung2 nya…beli 2 jenis,campurkn..yang pedas tu,pedas bebenau..tp,cikta tambahkn tepung beras sikit..sebab nak kurangkan rasa masin

7. Kerepek Peria dah siap…