Pernah dengar atau makan Bergedil Biskut? Bunyi macam janggal kan, tapi rupanya menu ini sangat sedap.

Menurut Puan Nuraisyah Abdullah , itulah makanan kegemaran mereka. Resipi itu diperoleh daripada arwah kakak ipar  ibunya.

Bergedil biskut.. Sape pernah makan ni.. Mak saya belajar dengan arwah kakak iparnya masa muda2 dulu.. Favourite kami dari kecik.. Inti bergedil kentang kapitkan dengan biskut hupseng celup telur dan goreng.. Sedap makan macam tu jer.. Tak payah cicah2 pun boleh.. Siapa berminat cubalah.. InsyaAllah rasa tak menghampakan.. 😊👍🏻

Bahan-bahan:

*Kentang dlm 6 7 biji direbus dan dilenyek
*Garam, lada sulah, cukup rasa
*Bawang besar potong dadu
*Bawang putih 2 ulas cincang halus
*Daun sup dan bawang hiris halus
*Telur sebiji
Biskut hupseng secukupnya

Cara membuat: 

Telur untuk celup bergedil sebelum goreng

IKLAN

*sama macam buat bergedil biasa tu.. Cuma di kapitkan dengan biskut hupseng celup telur dan goreng seperti biasa..

*boleh jugak guna resepi mana2 bergedil.. Cuma saya dah biasa buat dgn bergedil kentang jer.. Xpernah lagi try dgn ayam atau daging.. 😊

IKLAN

* yang saya buat ni xda daun sup sebab xda stok kt rumah, kalau letak mesti lagi sedap..

#dapoecah
#bergedilbiskut

Nak macam-macam info? Join channel Telegram keluargagader club