Roti jala biasa yang berwarna kuning keemasan tu mungkin dah terlalu biasa buat kita. Cuba ubah resipi dan ‘rupa’ seperti yang dikongsikan saudara Amie Samuri di facebooknya. Serius sangat menarik!

Kalau kita yang dewasa tengok pun rasa nak makan, inikan pula anak-anak kita. Serbu dulu lah jawabnya. Dah tu paling best, cara buatnya sangatlah senang. Sama macam buat roti jala biasa. Cuma kena kreatif lebih sikit untuk buat daunnya. Jom cuba.

“Alhamdulillah!..banyak juga hasil tuaian carrot harini. Suka anak-anak tengok Roti Jala Bentuk Carrot macam ni.

Roti Jala ‘Carrot’

Bahan-bahan:
3 cawan tepung gandum
3 cawan air
1/2 cawan minyak masak
1 biji telur
Sedikit garam
Pewarna oren dan hijau

1. Asingkan kepada dua adunan, hijau dan oren.

2. Kiraikan adunan di atas non stick pan, kemudian pindahkan atas pinggan untuk lipat.

 

IKLAN

3. Lipat dua (seperti dalam gambar).

IKLAN

4. Lipat di bahagian bawahnya (dalam gambar) dan gulung.

5. Tadaaa..dah siap resipi oleh Amie Samuri.

Kredit: Amie Samuri