Rumah yang indah sudah tentu menjadi idaman semua. Bukan sahaja dalamannya tetapi persekitaran luarnya.

Mempunyai halaman rumah yang dipenuhi pokok nan menghijau dan berbunga lebat sudah memberi ketenangan diri.

Lebih menarik pandangan mata tanaman pelbagai jenis pokok berbunga, corak dan berwarna-warni.

Begitulah sebuah perkongsian yang sungguh inspirasi oleh puan UmiBakri ZainulAbidin mengenai kediamannya yang penuhi pokok-pokok bunga. Uniknya kelihatan dijaga rapi dengan kemas. Meihat jumlah pokok yang banyak, rumah dilihat bagaikan dipagari pokok-pokok bunga.

Apa yang pasti, pemilik adalah seorang pencinta kebun, suka bercucuk tanam. Bukan calang-calang perlu memastikan pokok dijaga rapi dan kemas sebegini. Ikuti perkongsian beliau.

Saya minat pokok bunga. Nk jadi macam ni..setelah 25tahun. Saya beli sikit sikit. Ahamdulillah.lama lama jadi bukit..Semoga jadi inpirasi buat sahabat yg sehobi dengn saya…koleksi..saya tak jual ya

Susun atur kemas

Pastinya apabila melihat rumah ada, ia seakan sebuah nursery tanaman, Sekali imbas, bagaikan berada di taman bunga. Tenang jiwa kala berada di persekitaran ini.

Teruha melihat susun atur pokok bunga ini penuh kreatif. Pasu di susun dengan kemas di halaman rumah.

Warganet beri pujian 

Sungguh inspirasi!

Sumber: UmiBakri ZainulAbidin

IKLAN

Sumber: Ida Royani & Izwan Ahmad

Sedar tak sedar, bulan depan dah masuk bulan Ogos tau, bulan Kemerdekaan Malaysia!

Sebagai rakyat yang cintakan tanah air, mesti anda ada cara tersendiri nak eskpresikan rasa cinta dan bangga menjadi Anak Malaysia kan? Betul tak?!

Ehhh jangan cakap kat sini, simpan idea anda tu dan hantarkan kepada kami dengan menyertai Virtual Himpunan Saya Anak Malaysia!

IKLAN

Nak tahu caranya? Senang je! Layari je laman web https://toko.ideaktiv.com/product/virtual-himpunan-saya-anak-malaysia/ , baca syarat kelayakan dan jangan lupa untuk berdaftar di sana ya!

Sebarang soalan boleh di http://www.wasap.my/60169647520

Nak macam-macam info? Join channel Telegram keluargagader club