Pelakon dan pelawak terkenal ini sememangnya seorang yang suka merendah diri.Walaupun sudah popular namun tidak membuatkan dia lupa diri.

Selain tidak lokek menunjukkan kasih sayang kepada isteri dan anak-anak, dia juga tidak segan silu bercerita tentang zaman kecilnya dahulu.

Dalam satu perkongsian di laman instagramnya, Shuib Sepahtu mendedahkan kehidupan pada zaman kecilnya yang tinggal di rumah papan. Menurut Shuib atau nama sebenarnya Shahmira Muhamad, sewaktu kecil dia tidur di ruang tamu rumah berbekalkan kelambu dan pelita minyak.

“Inilah rumah yg sy duduk dr umur 8 bulan – 17 tahun,,, tido dkt ruang tamu pakai kelambu😊,pakai pelita,mlm2 boleh dengar bunyik cengkerik😊…

“Rindu nak balik sini lagi,Rumah yg mengajar erti apa itu “hidup”… Jangan kisah dr mana kita datang kerana “VALUE KITA TETAP TINGGI”

IKLAN

Demikianlah yang diungkapkan oleh Shuib menerusi kapsyennya yang mengimbas kembali kisah sewaktu zaman kecilnya dahulu.

IKLAN

View this post on Instagram

Dr umur 8 bulan smpi umur 17 tahun.. ni lah rumah sy dibesarkan…air amik tiap2 ptg pakai baldi,mandi dekat parit,toilet luar rumah,tido pakai kelambu,lampu pakai pelita,moto takde yg ade cuma basikal,belanja sekolah 50sen,sabtu ahad tangkap belut buat tambah2 duit sekolah,,tp inilah rumah yg mengajar sy erti hidup sebenar…Belajar erti susah sebenar,,,belajar menghargai setiap apa yg ada,,Belajar bersyukur dgn nikmat Allah… Semoga anak2 dan isteri menjadi org yg sentiasa bersyukur dgn apa saja ketentuan Allah… Bersedia dgn setiap ujian Allah,susah juga ujian,senang juga ujian.. #pesananuntukdirisendiri #persuibofhappiness #ParitHajiAmin #Syawal2019 #anakbanjar @sitisarahraissuddin @officialdekta #uwais #talita #matin

A post shared by Shuib Sepahtu (@shuibsepahtu) on

Perkongsian tersebut mengundang sebak. Rata-rata memuji Shuib yang tak lupa diri walaupun sudah berjaya.

afdlinshaukiofficial #respect

aku.amysearch Kira tido begelimpang lah kan😂

fizie_hotfm Hidup tak selalunya indah..tapi keindahan sentiasa berada didalam kenangan

befit.eimazara Bantal kepam pun ade tu kn.. Nostalgia 😂

abeyamar_ Kesusahan Yang Kita Lalui Sekarang ,Ia Adalah Satu Kebahagiaan Yang Akan Datang🙌🏻

siesopips Keep humble bro

bazman.iman Elok la tu. Sentiasa ingat asal usul 👍🏼

Sumber; IG shuibsepahtu