Mesti ramai je antara kita yang mudah ngantuk dan lesu kan! Pernah terfikir tak, cam mana cara untuk pulihkan tenaga tu, supaya sentiasa bertenaga dan cergas.

Ataupunn mungkin ada gak yang pernah dengar petua tradisional ni kan, yang guna telur ayam kampung tu. Tapi sanggup ke nak amalkan.

Okey sekarang Cik No nak share petua yang tak perlu guna telur. Tapi bahan utamanya masih jugak bawang putih.
Jom tengok!

Cara 1.

– 3 ulas bawang putih di potong dan di ricik halus
(supaya senang telan)
– Campurkan dengan 1 sdb madu.
– Kacau rata dan minum.

IKLAN

Cara 2.

IKLAN

– 1 labu bawang putih, di leraikan dan di goreng tanpa minyak.
– Angkat dan buang kulitnya.
– Kemudian boleh dimakan begitu aje, atau pun dengan nasi panas.

Insya Allah berkesan. Cik No ucapkan selamat mencuba.
Semoga bermanfaat.

Kredit: Cik No