Ibu mana yang tidak bimbang apabila anak yang sedang membesar tidak menunjukkan displin yang baik.

Bagi Yana Samsudin, dia bimbang sekiranya Mateen boleh  mengganggu jemaah sehingga menghilang kyusuk dalam ibadah. 

“Mateen selalu kata nak ikut daddy pergi masjid , kami takut nak bawa sebab dia ni jenis tak takut orang dan risau main jauh jauh kacau orang.

View this post on Instagram

Mateen selalu kata nak ikut daddy pergi masjid , kami takut nak bawa sebab dia ni jenis tak takut orang dan risau main jauh jauh kacau orang. . . Sebelum ni pernah pergi masjid kat Putrajaya habis dia tawaf, macam mana mak nak kusyuk! Haaha . . . Pagi ni ada improvement ! Dia duk je depan mommy dan nenek sepanjang solat tapi , sepanjang tu lah dia nagis manjaaaa nak dukung. ?? . Sampai lah kami habis … . . Kat rumah elok je golek golek depan sejadah nak oii.. . . Tengah dengar kutbah sedap pulak dia tido… Hahaha takpa lah nak… asalkan bahagia. . . Mommy dulu umur 5 tahun baru pergi surau, masjid jauh kena seberang jalan besar . Abah nak angkut semua memang tak mampu sebab ada motor vespa sahaja. Huhuhu . . Zaman sekarang dah galakkan anak kecil ke surau, ke masjid siap ada ruangan lagi untuk mereka.. berkarpet , ada aircond selesa… beruntung… . . Pengalaman kalian macam mana pula?

A post shared by Yana Samsudin (@yanasamsudin) on

“Sebelum ni pernah pergi masjid kat Putrajaya habis dia tawaf, macam mana mak nak kusyuk! Haaha .Pagi ni ada improvement ! Dia duk je depan mommy dan nenek sepanjang solat tapi , sepanjang tu lah dia nagis manjaaaa nak dukung. Sampai lah kami habis.

“Kat rumah elok je golek golek depan sejadah nak oii.. .Tengah dengar kutbah sedap pulak dia tido.Hahaha takpa lah nak… asalkan bahagia,” tulis Yana.

Dalam pada itu, ibu kepada seorang anak ini, turut didik ke masjid waktu kecil dahulu.

IKLAN

“Mommy dulu umur 5 tahun baru pergi surau, masjid jauh kena seberang jalan besar . Abah nak angkut semua memang tak mampu sebab ada motor vespa sahaja.

“Huhuhu Zaman sekarang dah galakkan anak kecil ke surau, ke masjid siap ada ruangan lagi untuk mereka.. berkarpet , ada aircond selesa… beruntung…Pengalaman kalian macam mana pula?,” kongsinya lagi.

IKLAN

Foto : Instagram Yana Samsudin