Selalu kalau ada stok ikan, paling tak tahu nak masak apa semestinya akan goreng begitu sahaja, makan dengan nasi panas-panas. Hidang la sekali dengan sambal belacan dan ulam-ulaman sikit, pun dah bangkit selera!

Bila bercakap tentang ikan goreng ni, lain orang lain cara penyediaannya tau! Ada orang ada resipi tersendiri nak jadikan ikan goreng tu rasanya menjadi luar biasa. Misalnya seperti yang dikongsikan oleh puan Nur Darwisya Qasdina ini buat pertama kali sepanjang dia hidup selama 35 tahun ini, dapat nikmati ikan goreng yang sangat sedap rasanya! Nak tahu apa yang bezanya dengan cara kita? Meh tengok di bawah!

Selama 35 tahun hidup, ini la first time makan ikan goreng sedap. Ikan goreng je kann itu pun nak kecoh orang cakap.

Korang try buat baru tau kecoh ke tak kecoh haha. Nikmat sangat rasa dia lain dari lain. Mak mentua yang ajar.

RESEPI IKAN GORENG SEDAP & MUDAH DISEDIAKAN!

BAHAN-BAHAN:

Asam jawa
Garam
Serbuk kunyit

CARA PENYEDIANNYA:

1. Lumurkan bahan tu dekat ikan.

IKLAN

2. Nak perap kejap boleh.

3. Nak terus goreng pun boleh.

IKLAN

Ikan memang akan bertukar colour hitam. Sama jugak minyak pun akan tukar colour. Tapi rasa diaaa sedapp sangat.

Buat ratah memang tak sedar 2 atau 3 ekor sorang-sorang hadap. Cuba lah!

Jangan kecam tau, even ikan goreng rasa dia memang padu kalau buat macam ni.

Sumber: Facebook Nur Darwisya Qasdina