Cuba ibu-ibu lihat wajah anak-anak yang sedang meningkat remaja, bagaimana keadaan kulit wajah mereka? Mungkin masa dan ketika inilah kita sebagai ibu perlu beri lebih perhatian dalam memberi nasihat bab penjagaan kulit wajah.

Memandangkan pada usia remaja inilah,  bintik-bintik jerawat akan bertamu di muka. Jika tidak dirawat, bimbang akan memberi kesan atau parut pada wajah mereka pula nanti.

Jadi apa kata, perkenalkan teknik rawatan menggunakan bahan-bahan alami kepada anak remaja anda. Ini  sebagaimana yang dikongsikan oleh Encik Nauf Safuan untuk mengatasi masalah jerawat di wajahnya.

Malah anda juga boleh turut sama praktik cara ini untuk mendapatkan kulit wajah yang lebih mulus dan lembab semulajadi. Jadi, jom semak cara-cara penyediaannya.


Ni percubaan pertama aku mengunakan kunyit dan timun. Aku share pengalaman aku yea.

Tujuan aku pakai mask ni. Sebenarnya nak kecutkan jerawat kat atas kening ni dan aku campur dengan timun untuk haluskan kulit aku dan kecilkan pori pori. Timun tu juga bertindak untuk mengawal minyak yang bertakung kat muka aku ni. Haha

Posted by Nauf Safuan on 20hb Februari 2018

Perbezaan selepas aku pakai mask kunyit timun ni. Muka nampak lebih fresh. Kulit rasa lembut. Jerawat atas kening dah mula tunjuk kesan nak mengecut.

Kulit aku jenis berminyak. Aku pakai pagi. Alhamdulillah sampai malam kulit aku mantain ja tak berminyak. Sampai malam kulit mantain lembut dan lembab. Mungkin sebab aku buh timun tu. Pori pun nampak lebih halus.

Kunyit tu hampa buh 1 sudu kecik. Sudu kfc tu. Pakai jangan lama sangat. Nanti muka jadi kuning. Pakai dalam 5 minit dan terus cuci guna air bersih.

LANGKAH DEMI LANGKAH :

IKLAN
  1. Parut timun.

 

2. Campurkan dengan sedikit kunyit. 

3. Gaul rata dan sedia disapu rata pada wajah.

IKLAN

 

4. Biarkan seketika sebelum dicuci bersih.

Selamat mencuba.

sumber : Nauf Safuan