Masalah angin dalam badan jangan dibuat main. Boleh menyebabkan segala kerja terbantut. Selain untuk buang angin, ia juga dikatakan baik untuk atasi masalah berat badan, perut boroi dan juga sembelit. Jom cuba perkongsian dari Lainatul Aisyah ini.

Jom saya kongsikan sedikit tips untuk kurangkan berat badan
Angin-angin dalam tubuh terkeluar lepas minum jus ni. Lega weh
Yang paling best perut boroi dah tak de
Timbangan pun dah turun. syokkkk tauuu
Senang dan menjimatkan. Tak payah beli produk mahal2
Buat sendiri kebersihan terjamin.
Jom pakat-pakat amalkan. Semoga bermanfaat
Resepi di gambar yer
Tak faham nanti leh tanya tau

Sediakan bahan2 berikut

1-2 biji lemon (bergantung pada banyak mana kita nak buat)
Halia seketul ikut kesesuaian. Banyak pun takpe nanti angin lgi cepat keluar.. Haha
3-5 keping Asam
5-7 biji asam boi putih (bgntung pada masing2. Saya letak k asam boi sebab tak nak rasa msam asam keping tu banyak sangat. Nak seimbangkan rasa masam tuu)

Basuh bersih semua bahan tadi.. Toskan

Siap basuh dan potong bahan bahan tadi

Masukkan air sebanyak 5 cawan.. Rebuskan semua bahan2 tadi

Biorkan mendidih sehingga paras air surut mencecah 2-3 cawan
Kacau sebati. Tutup api

Biarkan sejuk suam2 gituuu.. Hihi

IKLAN

Ok.. Bila dah sejuk leh lah simpan yang lebih dalam peti ais tau

Nanti nak minum keluarkan jer.. Biorkan habis suhu sejuk tu dulu baru leh terus minum..

Dah buleh minum. Rasa sedap masam2 pedas gitu.

IKLAN

Masuk dalam mulut memang masam tapi masuk dalam perut terasa kehangatan nye tuu. Maklumlah ada halia kan..

Tak sampai 15 minit dah sedawwaa tau. Keluar sgala angin2 monsun dalam tubuh

Ingat. Jgn jauh dari tandas yer.. Nti nak membuang tau. Takut tak sempat. Hihihi

Amalkan minum pagi dan petang slps makan malam..
Memang terkeluarlah segala harta2 pusaka dalam tubuh tuu. Haha
Yang sembelit pun leh cuba.. Memang terbaikk

Selamat.. Mencuba