Jasa dan pengorbanan orang tua dalam membesarkan kita tidak harus dilupakan. Bila mereka sudah tua, tibalah masa kita pula menjaga kebajikan mereka. Walaupun kita sudha berkahwin dan memiliki keluarga sendiri, namun tanggung jawab kepada ibu bapa tidak boleh terhenti.

Bagi pelakon dan juga penyanyi, Abby Abadi, dia meluahkan rasa syukur dikurniakan Muhammad Faizal Zakaria yang mampu menjalankan tanggungjawab sebagai seorang suami dan ayah dengan baik.

Malah Abby berkata, suaminya itu turut menjaga kedua-dua ibu dan bapanya yang kini berhadapan masalah kesihatan.

“SyukUr ALLAH pilih dpt bantu suami @jaiezzany hari ni mandi Ayah Sy. Ayah Sy tp suami yg tiap2 hari mandikan, Sy sheshekali jew ?

Sebab apa mcm tu, sebab suami pagi2 kalau nak cepat, dia naik motor hantar Baby besar pergi sekolah, lepas pada hantar Baby besar gi sekolah terus gi umah Mak Ayah kita hantar sarapan + mandikan Ayah. Bila naik kereta, baru semua ikut. Selalu kalau ada kerja, Suami kata takyah ikutlah sbb dia nk kejar masa (gi pasang cctv dsb)

IKLAN


.
Bila sesekali je dpt mandikan Ayah, rasa Sy ni huhu… Syukur suami baik budi. Tak berkira pun bab2 mcm ni. Harap suami2 Sahabat Sy disini pun rajin juga bantu isteri2nya jaga Mak Ayah kalau dah tak berdaya ye ?

Ps: Semoga tempat tertinggi milikmu di syurga nanti suamiku ye. 

IKLAN

View this post on Instagram

Ayah ? . Jumaat yg berkah, SyukUr ALLAH pilih dpt bantu suami @jaiezzany hari ni mandi Ayah Sy. Ayah Sy tp suami yg tiap2 hari mandikan, Sy sheshekali jew ? . Sebab apa mcm tu, sebab suami pagi2 kalau nak cepat, dia naik motor hantar Baby besar pergi sekolah, lepas pada hantar Baby besar gi sekolah terus gi umah Mak Ayah kita hantar sarapan + mandikan Ayah. Bila naik kereta, baru semua ikut. Selalu kalau ada kerja, Suami kata takyah ikutlah sbb dia nk kejar masa (gi pasang cctv dsb) . Bila sesekali je dpt mandikan Ayah, rasa Sy ni huhu… Syukur suami baik budi. Tak berkira pun bab2 mcm ni. Harap suami2 Sahabat Sy disini pun rajin juga bantu isteri2nya jaga Mak Ayah kalau dah tak berdaya ye ? . Ps: Semoga tempat tertinggi milikmu di syurga nanti suamiku ye. Pastu dpt masuk syurga sebutlah namaku sama hihi.. ? esok shopping ye suami haha ??

A post shared by Mencari redha ALLAH (@abby_abadi112) on

Sumber: IG abby_abadi112