Siapa sangka sejak tular mengenai video yang didakwa seorang ahli perniagaan mengeluarkan kata yang kurang enak didengar kepada seorang lelaki tua, ramai warganet meluahkan rasa tidak puas hati.

Lelaki tua yang dikenali sebagai Pakcik Hadi kini menjadi trending di media sosial sejak video berkenaan tersebar. Ramai yang meluahkan rasa kecewa apabila dia diperlakukan demikian biarpun merupakan gelandangan. 

Bagaimanapun perkara ini dikatakan telah selesai setelah ahli perniagaan telah memohon maaf diatas kejadian yang berlaku. 

Terbaru, menerusi perkongsian puan Dhila Fadhilah di facebooknya, rupanya ada kisah disebaliknya tidak dapat menjalani kehidupan sempurna.

Warga emas ini yang berusia 64 tahun rupanya seorang berhati mulia yang sentiasa memuliakan ibu bapanya. Biarpun orang tua telah meninggal dunia pengorbanan tidak dilupa.

Telah menggunakan duit EPF untuk upah haji buat kedua orang tuanya. Biarpun hidup serba kekurangan tetap memberikan terbaik buat membalas jaga ibu ayahnya. 

Rakyat Malaysia jangan marah-marah tau. Kita dah jumpa pakcik Hadi yang viral semalam.

Pakcik cakap dia tak marah pun mamat baju hitam tu cakap macam tu.

Dia cakap masa muda dia bukan malas. Cuma dia tak sekolah dan buta huruf sebab dia dari keluarga susah.

Duit EPF guna untuk upah haji ibu ayah

Dia kerja security di pejabat mahkamah. Duit EPF pun dia upah haji untuk mak ayah dia. Semoga pakcik hadi diberi kesihatan dan dimurahkan rezeki.

Warganet titip doa 

IKLAN

Sumber: Dhila Fadhilah

Nak macam-macam info? Join channel Telegram keluargagader club

IKLAN

Sedar tak sedar, bulan depan dah masuk bulan Ogos tau, bulan Kemerdekaan Malaysia!

Sebagai rakyat yang cintakan tanah air, mesti anda ada cara tersendiri nak eskpresikan rasa cinta dan bangga menjadi Anak Malaysia kan? Betul tak?!

Ehhh jangan cakap kat sini, simpan idea anda tu dan hantarkan kepada kami dengan menyertai Virtual Himpunan Saya Anak Malaysia!

Nak tahu caranya? Senang je! Layari je laman web https://toko.ideaktiv.com/product/virtual-himpunan-saya-anak-malaysia/ , baca syarat kelayakan dan jangan lupa untuk berdaftar di sana ya!

Sebarang soalan boleh di http://www.wasap.my/60169647520