Sakit perut sampai tak boleh pegang, nak muntah dan bernafas pun susah. Ini adalah antara yang sering dialami oleh penghidap batu karang hempedu.

Jika ia menunjukkan simptom yang bahaya dan menyakitkan, pembedahan perlu dilakukan untuk mengelak ia menjadi lebih kronik.

Trending: “Maafkan Saya Terpaksa Tunjuk Sekali Lagi.” Dituduh Berpura-Pura Kaya, Terpaksa Tunjuk Aset Tanah RM100 Juta.

Sebagaimana kisah wanita ini yang memberitahu pengalamannya ketika menghadapi rasa sakit batu karang hempedu yang dialaminya.

Dia juga berkongsi gambar yang menunjukan batu karang sebesar biji lada hitam setelah pembedahan dilakukan untuk mengeluarkannya.

Meluahkan rasa syukur derita yang dilaluinya sebelum ini berakhir.

Seterusnya ikuti perkongsiannya agar menjadi iktibar.

Besar macam lada hitam

Yang paling besar tu 1.6cm. Yang kecil-kecil halus-halis tu dia tak  tunjuk la buang la terus..

Sakitnya macam mana? Time kena attack baru sakit..tak kena attack ok je macam tak ada apa..

Time kena attack tu dia rasa macam kembung perut..senak pedih ulu hati, nak muntah nak nafas susah, Dada rasa kena himpit..ehh banyak laa rasa dia..mmg ingat mati je bila kena tu.

Buat pemeriksaan kesihatan

Macam mana nak tahu ada batu hempedu?

Buat full health screening..sebelum tu memang ada rasa macam gastrik pun ya..tahu dr tahun lepas lagi..tapi tak  buang lagi sebab tak sakit..bila sakit baru beringat. Manusia kan macam tu. tak heran.

Bagaimana ia terjadi?

Dihempedu kita sendiri ada garam..sekiranya garam terlebih maka itulah berlaku..tapi pelik kan kejadian Allah..garam hempedu terlibat jadi batu. Tapi darah tinggi  tak ada..unik!

Faktor tambahan makan pedas makan berminyak..acaner dah itu makanan kita kat malaysia ni..

Sebenarnya bahagian kita nak kena..orang lain makan sama je.. tak ada pun yang kena.

Alla kulli hal..Alhamdullillah hanya secebis ujian kecil penghapus dosa..

Tq Allah!

 

IKLAN

Moga kisah ini menjadi pengajaran agar melakukan kesihatan jika berasakan kelainan pada tubuh badan.

Sumber: Noraini A Rahman

Bacaan lanjut: 

Seakan Memberi Tahu Tidur Tak Cukup Setelah Bergelar Ibu, Neelofa Kongsi Kapsyen Ringkas, Tapi Ini Komen Netizen.

Nak Halau Monyet Masuk Kebun, Ular Sawa Nampak ‘Real’ Hanya Guna Tayar Terpakai, Netizen Kagum!

Nak Kos Murah Bila Nak Ubah Suai Rumah, Perunding Kewangan Ini Bagi Trik Mudah Kena Tahu, Baru Boleh Jimat!

Hanya Guna Baja Bancuh Sendiri, Pokok Limau Kasturi Berbuah Lebat Sepanjang Tahun!

*Nak macam-macam info? Klik channel Telegram KELUARGA  atau join keluargagader club

IKLAN

MedicKeluarga: Dialisis, Peluang Kedua Pesakit Ginjal. Pakar Buah Pinggang Ni ada jawapannya.

MedicKeluarga: Berapa lamakah luka jahitan czer atau caesarean akan pulih? Bilakah masa sesuai untuk memulakan hubungan intim?

MedicKeluarga: Mandi malam ketika hamil. Ada pendapat kata nanti bengkak kaki. Pakar ini jelaskan lebih lanjut. 

MedicKeluarga: Betul ker ni, makan atau minum pati ikan haruan mampu sembuhkan luka operation dengan cepat? Pakar ini jelaskan lebih lanjut. 

Bintang Kecil: Tengok gigi macam bersih je kan, tapi sebenarnya bila kita tak bersihkan dengan betul semakin lama buat gigi kita jadi berkarat. So teknik berus gigi kenalah betul.

Follow dan subscribe Youtube Channel @BintangKecilMy#BintangKecilMy #BintangKecil #KitakanJuara