Rahsia keintiman rumah tangga bukan sekadar memiliki wajah yang cantik dan bentuk badan yang langsing, tetapi bagaimana cara menjaga dalaman diri supaya pasangan sentiasa mahu dekat dengan kita.

Berdepan dengan masalah haid yang tidak teratur memang boleh membuatkan kita orang perempuan rasa terganggu dan mahu segera mendapatkan cara untuk atasinya.

Bagi wanita yang sudah berkahwin atau yang masih bujang pun boleh cuba petua yang boleh dipraktiskan  Lyndah Abraham ini.


“Nak period lawas..nak period lancar..amalkan lah jamu. Jamu ni bukan makan hari2 seumur hidup pun. Ada masa kita rehat ada masa kita makan. Bila kita berjamu period akan lawas dan lancar. Malah ada yang hilang senggugut macam saya.

Selain dari jamu boleh amalkan Air Kunyit Asam Jawa versi Mak kita..

Bahan-bahan:

1 inci Kunyit hidup
1 inci Halia
1 sudu makan Asam Jawa
Garam secubit
1 cawan Air suam

Cara-cara :

IKLAN

1. Tumbuk lumat kunyit, halia dan garam.

2. Campurkan bahan tumbuk dengan asam jawa. Kemudian tuangkan air suam.

3. Tapis air kunyit asam ke dalam cawan tadi.

IKLAN

4. Sedia untuk di minum

**Tak perlu rebus..kalau nak rebus boleh je…tapi mak kita cakap khasiat xsama…

➡Boleh Amalkan sebulan sekali (haid hari ke 2 atau selepas haid)

Khasiat air kunyit asam :

  • Melancarkan darah haid atau nifas
  • Melawaskan pembuangan bagi dalam pantang sangat membantu dari terkena sembelit
  • Boleh amalkan selama 3 hari berturut-turut. Biasanya mak kita buat masa darah nifas hari ke7-10 masa ni darah nifas macam ada takde.
  • Menaikkan seri wajah.
  • Mencantikkan tubuh
  • Menyihatkan tubuh memberi tenaga.
  • Awet muda jika di amalkan.